۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱

مدیرکل شیلات خوزستان:

برنامه‌های عملیاتی برای اشتغال‌زایی در بخش شیلات خرمشهر تدوین شد

برنامه‌های عملیاتی برای اشتغال‌زایی در بخش شیلات خرمشهر تدوین شد

اهواز- مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به تکمیل برق‌رسانی فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر گفت: اهداف و برنامه‌های عملیاتی برای توسعه و اشتغال‌زایی در منطقه تدوین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله ابوعلی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از تکمیل برق‌رسانی فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع پرورش ماهی فعال در جنوب کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول این طرح در سال‌های گذشته بهره‌برداری شده است، افزود: تکمیل فاز دوم این مجتمع به دلیل مشکلات زیرساختی و کمبود اعتبارات چندین سال به طول انجامید که هم اکنون دغدغه اصلی ما در این پروژه بزرگ شیلاتی، تکمیل زیرساخت‌های موجود به‌خصوص برق‌رسانی در فاز دوم این طرح و اجرای فاز توسعه آن است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: در چند سال اخیر دستگاه‌های اجرایی با مشکلات مالی و اعتباری فراوانی مواجه شده بودند و با وجود اینکه برای فاز دو این مجتمع، ۲۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب در نظر گرفته شده بود اما اعتبار تخصیص داده شده ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

ابوعلی عنوان کرد: این در حالی است که اگر پرداخت اعتبارات به‌صورت کامل انجام می‌شد به‌طور قطع پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسید.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: با همکاری فرمانداری، مسئولان محلی شهرستان و حمایت اداره کل شیلات و همچنین مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که همچنان در کل مجموعه وجود دارد، تأکید کرد: زهکش فاز اول این مجتمع باید به کانال شیردم منتقل شود.

ابوعلی گفت: اهداف و برنامه‌های عملیاتی بسیاری برای توسعه و اشتغال‌زایی در منطقه تدوین شده و طبق توافق به عمل آمده با بنیاد برکت، تسهیلات و امکانات لازم به‌منظور تکمیل زنجیره تولید تا مصرف ماهی شامل، تأمین نهاده و بچه ماهی، فرآوری، بازاریابی و نظایر آن نیز در حال رایزنی و پیگیری است.

کد خبر 5325061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha