۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان کردستان واکسن کرونا را دریافت کردند

بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان کردستان واکسن کرونا را دریافت کردند

سنندج- مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در این خصوص جزو استان های پیشرو هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشید قربانی روز دوشنبه در مراسم نمادین افتتاح پایگاه واکسیناسیون کرونا ویژه دانش آموزان استان در مدرسه شهید چمران ناحیه دو سنندج اظهار کرد: تمهیدات لازم برای انجام هر چه سریع‌تر طرح واکسیناسیون دانش آموزان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به سیاست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی تدریجی، آرام و مطمئن مدارس در آبان ماه گفت: حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان و همکاران فرهنگی، اولویت اصلی در این شیوه از بازگشایی است و برای تحقق آن نیز اقدامات ویژه ای از جمله واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به واکسینه شدن بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان استان، تسریع در اجرای واکسیناسیون دانش آموزان را دیگر اقدام مهم و ضروری در فراهم کردن شرایط بازگشایی عنوان کرد.

قربانی گفت: خوشبختانه با تعامل و همکاری متقابل و بسیار خوب آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان این موضوع نیز به مانند واکسیناسیون فرهنگیان بسترهای لازم ایجاد شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: ضمن این که تاکید ما بر بهره برداری حداکثری از ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌ها و مناطق است اما در هر منطقه‌ای که شبکه بهداشت تشخیص دهد نیاز به ایجاد پایگاه جدیدی است، این آمادگی در مجموعه آموزش و پرورش برای همکاری‌های لازم وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در حال حاضر ۵۳ پایگاه ثابت و سیار ویژه واکسیانسیون دانش آموزان در مناطق ۱۶ گانه آموزش و پرورش فعال است که ۱۸ پایگاه از این تعداد به صورت ثابت به دانش آموزان ارائه خدمت می‌کنند.

قربانی ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان در کاهش نگرانی و دغدغه خانواده‌ها افزود: تمام صاحب نظران و محافل علمی بر ضرورت این موضوع تاکید داشته اند و به همه والدین و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم با همراهی فرزندشان، مجموعه آموزش و پرورش را در بازگشایی مدارس یاری کنند.

کد خبر 5325117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha