۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۵

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

هوشیاری نهادهای نظارتی حافظ حقوق و عقیده مردم است

هوشیاری نهادهای نظارتی حافظ حقوق و عقیده مردم است

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای درست وظایف از سوی نهادهای نظارتی و قضائی نقش پیشگیری از جرم را دارد، گفت: هوشیاری نیروهای نظارتی حافظ عقیده و حقوق مردم است .

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر دوشنبه در جمع مدیران سازمان بازرسی خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولیت سازمان بازرسی بسیار پراهمیت و سنگین است، افزود: وقتی تخلفاتی در اجرای قانون انجام می‌شود به لازمه آن عوارضی به وجود می‌آید و حقوقی ضایع می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون به صورت کارشناسی نوشته شده و باید مسئولان مربوطه آن را در رده‌های مختلف اجرا کنند، افزود: برخی دانسته یا ندانسته، مغرض یا بی غرض آن نسخه را اجرا نمی‌کنند و نوعی دیگر اجرا می‌کنند که این امر روی زمین ماندن مشکلات مردم را در پی دارد.

آیت الله عبادی ادامه داد: وقتی قانون انجام نشد برای مردم کشور و سطح جهان یک بدبینی نسبت به نظام که اسلام است به وجود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیروی انسانی را یکی از سرمایه‌های بزرگ هر کشوری دانست و افزود: وقتی فردی تحصیل کرده و با کسب تجربه مدیر شده باید مشکلات کشور را حل کند.

آیت الله عبادی ادامه داد: اما وقتی این فرد برای اولین بار قدمی را کج بر می‌دارد و عوارض سوء به همراه دارد، بزرگترین سرمایه مردم که نیروی انسانی است ضایع می‌شود.

وی خطاب به اعضای حاضر در جلسه بیان کرد: وقتی کار خودتان را خوب انجام می‌دهید همه خطرات احتمالی را از بیخ گوش مردم، مسئولان و نظام و رد و دفع خطر می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار و مسئولیت مهم بازرسان مانند سکه دو رو دارد، افزود: اگر این افراد با حفظ همه شئون مانع انجام خلاف شوند خیرات زیادی به بار می‌آید اما اگر در انجام وظیفه خود تساهل کنند، گناه خطرناکی است.

وی با بیان اینکه اگر نهادهای نظارتی و قضائی در انجام وظایف خود درست و دقیق عمل کنند کار آنها نقش پیشگیری هم دارد، افزود: وقتی افراد وجود یک قاضی و بازرسی قوی را احساس کنند، به سمت فساد و خلاف نمی‌روند.

آیت الله عبادی بیان کرد: اگر برخورد قاطع صورت می‌گرفت فلان مسئول جمهوری اسلامی فاسد نمی‌شد، اختلاس نمی کرد و به کشور های دیگر فرار نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه تسامح‌ها و تساهل‌ها باعث شده که یک فرد فاسد شود و فرار کند، افزود: نیروهای نظارتی باید بیدار، هوشیار، جدی و با حفظ همه شئون به گونه‌ای عمل کنند که عقیده مردم سر جایش بماند و حقوق اقتصادی، حیثیتی و ناموسی آنها حفظ شود.

کد خبر 5325166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha