۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۳

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی:

اراضی حاشیه بیمارستان ولی عصر(ع) بیرجند تغییر کاربری یابد

اراضی حاشیه بیمارستان ولی عصر(ع) بیرجند تغییر کاربری یابد

بیرجند-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به وقفی بودن اراضی بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند، گفت:برای حل مشکلات راهکار تغییر کاربری حاشیه بیمارستان و تجاری کردن اراضی را داده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ظهر دوشنبه در دیدار با رئیس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اظهار کرد: اراضی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند برای موضوع درمان وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در این دیدار راهکار تغییر کاربری حاشیه بیمارستان و تجاری کردن این اراضی را به متولیان امر داد و بیان‌کرد: سرفصل موقوفات این اراضی مشخص بوده و عواید آن باید بر اساس نیت واقف هزینه شود.

بخشی پور با تأکید بر آشنایی همراهان ثروتمند و نیک‌اندیش بیماران با فرهنگ وقف و سوق دادن آنان به سمت موقوفات، ادامه‌داد: ۵۰ درصد فضای بیمارستان‌ها در کشور موقوفه است و همچنین انجمن یاوران وقف در خراسان جنوبی راه اندازی شود.

وی افزود: در یک سال قبل و در طول ایام کرونا در تامین دستگاه‌های پزشکی چون دستگاه اندازه گیری قند و فشار، کپسول اکسیژن ساز، الکتروشوک و هولتر فشار، تخت بیمارستانی، ویلچر و … برای مراکز درمانی خریده‌ایم، افزود: این کمک‌ها به مبلغ سه میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال بوده است.

علیرضا محمودی‌راد رئیس بیمارستان ولی عصر بیرجند (ع) نیز در این دیدار اظهارکرد: در پیک پنجم بیماری کرونا در بیرجند سقف تخت‌های در نظر گرفته شده برای بیماران تکمیل شد و ۱۶۰ بیمار بستری دائم داشتیم.

وی با بیان اینکه پس از اعلام وزارت بهداشت مبنی بر امکان تزریق و درمان سرپایی بیماران، در روز بیش از ۲۱۰ بیمار در بیمارستان‌های استان ویزیت می‌شدند، گفت: ما با چالش‌هایی چون درگیری ۵۰ پرستان با کرونا در یک برهه مواجه شدیم که این مشکلات را نیز پشت سر گذشتیم.

کد خبر 5325245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha