۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰

دبیر مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان لرستان مطرح کرد؛

نارضایتی تشکل‌های حوزه جوانان از عملکرد ورزش و جوانان لرستان

نارضایتی تشکل‌های حوزه جوانان از عملکرد ورزش و جوانان لرستان

خرم‌آباد- دبیر مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان لرستان با اشاره به نبود برنامه راهبردی و محتوایی در حوزه جوانان؛ از نارضایتی تشکل‌های حوزه جوانان از عملکرد ورزش و جوانان این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آذین عارفیان روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان و با حضور اعضای ستاد برگزار شد، با انتقاد از مدیریت و عملکرد اداره کل ورزش و جوانان لرستان در حوزه جوانان، خواستار پیگیری و نگاه ویژه مسئولین این اداره کل به جوانان شد.

وی خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان استان ضمن انتقاد صریح از عملکرد ضعیف این اداره کل در حوزه جوانان تصریح کرد: با استمرار این وضعیت نه تنها مشکلی از جوانان استان حل نخواهد شد بلکه مشکلات ریشه دار تر می‌شوند.

دبیر مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان لرستان افزود: در یک سال گذشته شاهد پس رفت برنامه‌های حوزه جوانان هستیم و قریب یکسال است که معاونت جوانان به عنوان دبیرخانه و قرارگاه اصلی و کلیدی ترین حوزه در پیگیری مسائل مربوط به جوانان به صورت سرپرستی اداره می‌شود.

عارفیان با بیان اینکه هیچ برنامه راهبردی و محتوایی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان در حوزه جوانان ارائه و اجرا نشده است، گفت: حیف و میل اعتبارات حوزه جوانان بدون اجرای برنامه‌های تأثیر گذار و محتوایی، حذف جوانان نخبه، عدم گفتگو با جوانان، نداشتن برنامه، عدم پیگیری مطالبات جوانان از دستگاه‌های عضو ستاد، رشد آماری سمن‌ها بدون آموزش، توانمند سازی و کیفی سازی، عدم اعتماد به جوانان در برون سپاری کارها، حذف کارشناسان خبره و استفاده از نیروهای نا کارآمد، حذف و سرکوب جوانان دلسوز، تعطیلی خانه جوانان مرکز استان، عدم جذب اعتبارات طرح‌های ملی جوانان و… از جمله مسائلی است که این روزها گریبان گیر حوزه جوانان شده است.

وی خطاب به معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان اظهار کرد: نه تنها هیچ گفتگویی با جوانان در راستای احصای مسائل و مشکلات آنان و استفاده از نقطه نظرات جوانان صاحب نظر از سوی مدیر کل و سایر مسئولین اداره کل ورزش و جوانان صورت نگرفته بلکه به صورت غیر قانونی با حذف و محروم کردن مجمع جوانان از تکالیف قانونی خود عملاً به این مجمع که برآمده از دل جوانان و سمن‌ها است بی احترامی شده است.

دبیر مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان لرستان افزود: این روزها صدای نارضایتی از اکثر فعالین اجتماعی و تشکل‌های حوزه جوانان از عملکرد مجموعه ورزش و جوانان به گوش می‌رسد و تقریباً اکثراً دلسوزان و نخبگان این حوزه به حاشیه رانده شده‌اند و ما به عنوان نماینده جوانان بنا به تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری وظیفه مطالبه گری، پیگیری و انتقال این مسائل را به مسئولین داریم.

عارفیان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نامگذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری، خواستار رفع موانع و استفاده از جوانان جهت رفع مشکلات استان شد و گفت: انتظار می‌رود در دولت جدید نگاه ویژه ای جهت رفع مشکلات جوان استان در حوزه اشتغال، مسکن، ازدواج و مسائل فرهنگی و اجتماعی و… داشته باشد و با استفاده از جوانان نخبه، دلسوز و مؤمن و انقلابی و مطالبه از دستگاه‌های مسئول با کمک خود جوانان بتوان گره از مشکلات جوانان این دیار باز کرد.

کد خبر 5325398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha