۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱

فرمانده انتظامی استان اردبیل خبر داد؛

پایین بودن جرایم امنیتی در اردبیل

پایین بودن جرایم امنیتی در اردبیل

اردبیل- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: جرایم امنیتی در استان اردبیل و نرخ وقوع آن نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هوشنگ حسینی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع مسئولین انتظامی استان در گرامیداشت هفته ناجا در اردبیل اظهار کرد: در کشور نرخ وقوع جرایم امنیتی به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۱۵ مورد است که این تعداد در استان اردبیل کمتر از هفت مورد است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل در جرایم امنیتی در جایگاه ۳۲ قرار دارد به گونه‌ای که ۳۱ استان کشور در فراوانی جرایم امنیتی از استان اردبیل جلوتر هستند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در استان اردبیل کشف شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

حسینی افزود: هر ۱۵ روز با همکاری رده‌های مختلف پلیس به ویژه در شهرستان اردبیل پاکسازی محلات آلوده را به همراه دستگیری معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر شاهد هستیم که در این زمینه بیش از چهار هزار و ۱۲۴ نفر نیز دستگیر شدند.

وی اشراف اطلاعاتی بر ورود و توزیع مواد مخدر را در استان با استفاده از سیستم‌های هوشمند و کسب اطلاعات مردمی یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما به راحتی قادر هستیم شناسایی، تعقیب و توقف خودروهای قاچاقچیان و دستگیری متهمان را در این زمینه به شکل کامل شاهد باشیم.

کاهش سن اعتیاد به ۱۴ سال در اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد اضافه کرد: سن اعتیاد به کمتر از ۱۴ سال نیز رسیده است که البته در استان اردبیل موارد نادری را در این زمینه شاهد هستیم.

وی در مورد آمار خودکشی در سطح استان بیان کرد: آمار نهایی باید از سوی دستگاه قضائی اعلام شود اما طلاق، خودکشی، مواد مخدر و بیکاری از جمله آسیب‌های جدی در استان است که با همت مسئولان باید تدبیری مناسب در این زمینه اندیشیده شده و مشکلات ریشه‌یابی شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از نظر انتظامی نیز نزاع، درگیری، جرایم علیه اموال اشخاص، سرقت، ناهنجاری‌های اجتماعی، تصادفات، جرایم مالی، اقتصادی، مواد مخدر و جرایم ملکی از مهمترین آسیب‌های انتظامی در استان اردبیل است که ما تلاش می‌کنیم با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به ریشه‌یابی و حل این مشکلات اقدام کنیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در مورد راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ در استان به همت شهرداری اردبیل تصریح کرد: با تاکید استاندار اردبیل مقرر است تا پایان امسال اردبیل به اتاق مانیتورینگ مجهز آراسته شده و جلوی تصادفات گرفته شود.

حسینی با قدردانی از تلاش و همت اداره کل راه و شهرسازی استان در توسعه بزرگراه‌ها گفت: ما وضعیت مناسب و مطلوبی را در چهار خطه کردن راه‌های مواصلاتی از اردبیل به سمت مغان، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، اردبیل به سرچم و سایر مناطق شاهد هستیم که امیدواریم این روند به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای منجر شود.

وی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی نیروی انتظامی استان را مناسب و کیفی اعلام کرد و افزود: ما سال گذشته موفق شدیم در مسابقات قرآنی ناجا رتبه اول را به دست آوریم.

حسینی ضرورت فرهنگسازی در باب ترافیک و رانندگی و همکاری رسانه‌ها را در این زمینه یادآور شد و خاطر نشان کرد: در بحث پلیس هوشمند ما سعی می‌کنیم در همه حوزه‌ها و یگان‌های نیروی انتظامی استان با دقت عمل و برخورد با معضلات اجتماعی و پلشتی‌ها زمینه امنیت پایدار را در استان فراهم کنیم.

ارسال الکترونیکی پرونده‌ها از سوی هفت کلانتری اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر در هفت کلانتری بدون مراجعه به دادگستری پرونده‌ها به صورت الکترونیکی به محاکم قضائی ارسال می‌شود و دیگر نیازی به مراجعات حضوری نیست.

وی فعالیت مناسب پلیس فتا را در راه‌اندازی مرکز اورژانس رسیدگی به جرایم با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یادآور شد و بیان کرد: مردم به راحتی می‌توانند جرایم رخ داده در فضای مجازی اعم از کلاهبرداری، منکرات اخلاقی و یا گزارش‌های تخلفات اقتصادی و حتی سیاسی را از طریق این سامانه اطلاع‌رسانی کنند.

حسینی ادامه داد: مردم بهترین پشتیبان و همراه ناجا هستند و از طریق شماره ۱۱۰ و ۱۳۰ ما اشرافیت کامل به فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر داریم و به خوبی می‌دانیم که از کجا مواد مخدر بارگیری و به سمت کدام شهر حرکت کرده و با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر دقیقاً این مسائل رصد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ضرورت مجهز کردن اماکن عمومی را به دوربین‌های مدار بسته در کنترل این فضاها یادآور شد و اظهار کرد: در بحث پلیس راه و راهور نیز استعلام از جرایم خودرویی با تلفن همراه انجام می‌شود و دیگر نیازی به فرآیندهای طولانی و سنتی نیست.

تجهیزات هوشمند اتهام به پلیس را کاهش داده است

حسینی به اقدامات پلیس پیشگیری نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده و پلیس با مجهز شدن به لباس‌های دوربین‌دار به سرعت با موارد تخلف برخورد کرده و دیگر نیازی نیست دیگران به پلیس در زمینه رشوه و سایر مسائل اتهام بزنند.

وی در ادامه سخنان خود به کاهش وقوع جرایم در استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته افزایش ۵۷ درصدی را در وقوع جرایم شاهد بودیم که این رقم به کمتر از هفت درصد رسیده و فعالیت‌ها در این زمینه با قوت و قدرت ادامه دارد.

حسینی عمده سرقت خانه‌ها را مربوط به منازل ویلایی اعلام کرد و ادامه داد: باید ساکنان واحدهای آپارتمانی نسبت به نصب دوربین‌های مدار بسته اقدام کنند.

وی ضرورت راه‌اندازی کمپ برای جمع‌آوری معتادان سارق را یادآور شد و تصریح کرد: ۷۰ درصد سارقان استان معتاد هستند و ما اگر کمپ نگهداری از معتادان سارق را داشته باشیم، کمترین سرقت را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل پایین بودن آمار سرقت‌های بانک، مسلحانه و… را یادآور شد و خاطر نشان کرد: سرعت رسیدگی به تخلفات نیز در استان اردبیل بالا رفته و همه این عوامل به کاهش جرایم در این حوزه منجر شده است.

کد خبر 5326648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha