۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۹:۲۹

معاون بنیاد مهدی موعود (عج):

۶۰۰ بنیاد مهدوی راه اندازی شده است/ مدرسه مجازی فرهنگ مهدویت

 ۶۰۰ بنیاد مهدوی راه اندازی شده است/ مدرسه مجازی فرهنگ مهدویت

آمل- معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود (عج) گفت: ۶۰۰ بنیاد مهدویت در مراکز استانها وبرخی شهرهای کشور با هدف ترویج فرهنگ مهدویت درجامعه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام محمدرضا نصوری که برای شرکت در هفدهمین گردهمایی مسئولان مهدیه‌های مازندران در مهدیه وفاطمیه شهرستان آمل سفرکرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: راه اندازی بنیاد مهدویت در کشور در سال ۱۳۸۰ و به پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی وبا موافقت مقام معظم رهبری صورت گرفته و به تدریج افزایش هم خواهد یافت.

وی از افتتاح چهار دفتر بنیاد مهدویت در شهرهای بهشهر، بابل، آمل و چالوس تا پایان امسال به عنوان سهمیه مازندران خبر داد و اضافه کرد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران نسبت به راه اندازی این بنیاد در شهرهای استان اهتمام جدی داشته است.

افزایش تعداد مربیان ترویجی فرهنگ مهدویت در کشور

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود (عج) کشور، مهمترین فعالیت‌های این بنیاد از طریق دفاتر آن در استان‌ها را تربیت نیروی متخصص مهدوی در سطح مدرس و مربی بیان کرد و ادامه داد: تاکنون حدود سه هزار مربی در سطح کشور آموزش دیده‌اند تا برنامه‌های حوزه مهدویت را ترویج و همچنین با افکار انحرافی و بدعت گذاری ها در دین مبارزه در خصوص مهدویت و منجی تبلیغ کنند.

حجت الاسلام نصوری، با بیان اینکه از مجموع مربیان آموزش دیده حدود ۵۰۰ نفر در سطح ۳ (کارشناسی ارشد) و ۸۰ نفر هم در سطح ۴ (دکترا) تخصص دارند، گفت: از مجموع کل مربیان تخصصی درامر بنیاد مهدویت حدود ۷۰ نفر از مازندران هستند.

مدرسه مجازی مهدویت برای ترویج فرهنگ مهدوی

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود (عج) کشور از فعال شدن مدرسه مجازی مهدویت خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت در برگزاری دوره‌ها و اجرای برنامه‌های حضوری، تمام توان ما به شبکه‌های مجازی و تقویت آموزش‌های مجازی متمرکز شده و برای این مهم سایت آموزش مجازی بنیاد راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه دوره‌های متعدد و متنوعی برای این مدرسه تدارک دیده شده است، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهدویت، بهره گیری از اساتید برجسته حوزه مهدویت همراه با صدور گواهینامه پایان دوره از مزیت‌های مدرسه مجازی مهدویت است.

وی افزود: در مرحله نخست دوره عمومی معارف مهدوی با حضور استادان برجسته و مبرز این حوزه شامل دو سطح یک و دو که هر سطح هشت عنوان را شامل می‌شود، برگزار خواهد شد و در آینده نزدیک دوره‌های عمومی ویژه کارکنان دولت و دوره‌های تخصصی را نیز برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد، راه‌اندازی این مدرسه مجازی اتفاق تازه‌ای است که سال گذشته و همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی راه‌اندازی شد.

«چشم به راه» با مضامین مهدوی شناسی درشبکه های اجتماعی

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود (عج) کشور همچنین از ایجاد تولید محتوا و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی پایگاه رسمی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با عنوان «چشم به راه» خبر داد و گفت: در این شبکه‌ها بیشتر برمحوریت جریان پاسخگویی به شبهات در مهدوی پژوهی ارتباط دارد تا به پرسش‌هایی که برای مخاطبان و مردم وجود دارد، توسط مربیان در شبکه‌های اجتماعی پاسخ هوشمندانه و درست داده شود.

حجت‌الاسلام نصوری یادآور شد، همه این اقدام‌ها با این هدف گسترش و تعمیق فرهنگ مهدوی و آشنا کردن اقشار جامعه به ویژه نسل جوان از طریق بنیاد مهدوی است.

کد خبر 5327883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha