۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۷

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

«وحدت» ایجاد ید واحده برای دفاع از اسلام و قرآن است

«وحدت» ایجاد ید واحده برای دفاع از اسلام و قرآن است

تایباد - امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد گفت: منظور از وحدت، وحدت فقهی و عدم بیان اعتقادات فقهی نیست بلکه باید با تأسی از قرآن برای دفاع از اسلام و قرآن ید واحده باشیم.

مولانا غلام‌نبی توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: میلاد پیامبر اسلام (ص) در شرایطی در حجاز رقم خورد که جهان پیش از ایشان در آتش جهل و ظلم می‌سوخت و می‌توان گفت دنیا تشنه چنین حضوری بود.

وی ادامه داد: این میلاد در کتب آسمانی دیگر نیز وعده داده شده و از همه بیشتر قوم یهود چشم به‌راه این تولد بود زیرا گمان می‌کردند قوم و نژاد برتر هستند و پیامبر (ص) قطعأ از نژاد آنان خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت تایباد به دشمنی دیرینه یهود با اسلام اشاره کرد و ادامه داد: شاید عمده دلیل این دشمنی، همین باشد که پیامبر آخرالزمان (ص) از نسلی جز یهود متولد شد و دینی ارائه داد که با وجود اینکه در امتداد دیگر ادیان الهی بود اما تعالیمی مانند مساوات و عدم برتری قومی و نژادی را به پیروان خود آموزش می‌داد، چیزی که منافع آنان را به‌خطر انداخته بود.

وی، وحدت را حکم الهی دانست و گفت: این‌که خداوند متعال در قرآن دستور می‌دهد به‌قرآن به‌عنوان ریسمان محکم الهی چنگ بزنیم و از هم متفرق نشویم، این حکم به یکپارچگی جهان اسلام است، مسلمانان با وجود اشتراکات بسیار و تفاوت‌های فقهی، باید مانند انگشتان یک دست ید واحده تشکیل دهند.

مولانا توکلی افزود: منظور از وحدت مسلمانان، وحدت فقهی و عدم بیان اعتقادات فقهی نیست بلکه هدف از این وحدت، ابتدا شناخت مسلمانان نسبت به مذاهب اسلامی و اطلاع از مواضع فکری و اعتقادی یکدیگر است و در کنار آن، برای حفظ و گسترش کیان اسلام از نزاعی که قرآن کریم آن را نهی کرده بپرهیزند و برای دفاع از قرآن و اسلام، ید واحده باشند.

وی، وحدت را از مهم‌ترین مسائل دنیای امروز برشمرد و گفت: امروز می‌بینیم که همه جهان کفر علیه اسلام یکپارچه و متحد شدند و از طرفی متأسفانه جهان اسلام شاهد تفرقه‌ای خون‌بار است؛ وحدت در واقع قدرتی را برای جوامع اسلامی فراهم می‌کند تا بتوانند در مقابل رویارویی‌های مختلف بین اسلام و جبهه کفر استوار باشند.

امام جمعه اهل سنت تایباد خاطرنشان کرد: امروز مسلمانان از نظر سرمایه‌های انسانی، مادی و همچنین تسلط بر منابع خدادادی و شاهراه‌های حیاتی جهان غنی هستند اما اختلافات و چند دستگی‌هایی که دشمن به‌طور مخفیانه طی قرن‌ها در بین مسلمانان ایجاد کرده است، مانع تشکیل جبهه واحد در مقابل استکبار شده است.

فلسطین مهم‌ترین مسئله جهان اسلام

وی به موضوع فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین مسئله جهان اسلام در عصر فعلی اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی که صهیونیست به دنبال حذف تمام نشانه‌های اسلام از بیت المقدس و قدس شریف است، شاهدیم که برخی سران اسلامی پیمان‌های ننگینی برای دوستی با این غده سرطانی می‌بندند در حالی که مردم مظلوم فلسطین جام خون سر می کشند، آنها در مراسم خود دست دوستی می‌دهند.

استاد حوزه علمیه احناف تایباد با اشاره به نامگذاری هفته وحدت در ایران، گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای جهان اسلام است تا حول قرآن کریم و نبی مکرم اسلام (ص) جمع شوند، دولت‌های مسلمان و حاکمان مسلمان باید در این ایام دست به دست یکدیگر دهند و به فرمایش خداوند متعال که می‌فرماید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» عمل کنند؛ ان‌شاءلله روزی شاهد خواهیم بود که همه مسلمانان همراه با رهبران خود در مسجدالاقصی گرد هم خواهیم آمد و نماز اقامه خواهیم کرد، این روز نزدیک است با این شرط که وحدت بین امت اسلام بر قرار شود.

کد خبر 5334111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha