۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳

پنجره مهر؛

مشکلات دامداران شاهرودی در تامین نهاده های دامی

مشکلات دامداران شاهرودی در تامین نهاده های دامی

شاهرود - دامداران شاهرودی مشکل تامین نهاده دارند و این امر سبب شده تا دام هایشان گرسنه باشند و این مهم عاملی برای کشتار دام مولد و شیرده شده تا دیگر دام ها نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مشکلات تأمین نهاده‌های دامی و گرسنگی دام‌ها، موضوعی بود که دامداران شاهرودی را به جهاد کشاورزی کشاند تا اعتراض‌شان را به گوش مسئولان برسانند. دامدارانی که معتقد هستند سهمیه آنقدر اندک است که مجبور هستند ۷۰ درصد از نیاز دام‌هایشان را از بازار آزاد به دو الی سه برابر قیمت تهیه کنند.

دامدارانی که متأسفانه دام‌های مولد و شیر ده خود را قربانی مشکلات اقتصادی کرده و امکان دارد که یکی یکی به تعطیلی گرایش پیدا کنند و بحرانی از بیکاری و مشکلات تأمین شیر را در شرق استان سمنان بر جای بگذارند. طبق آمارهای تأیید شده از سوی مراجع شاهرود ۲۸ هزار گاو، هشت هزار نفر شتر و بیش از ۳۶۰ هزار دام سبک مانند گوسفند و بز دارد اما کمترین میزان نهاده‌های دامی را به نسبت به این حجم از دام دریافت می‌کند.

نکته قابل تأمل اما اینجا است که دامداران ابتدا به مافیای توزیع خوراک دام در مرکز استان اعتراض دارند و سپس اعلام می‌کنند خوراکی که شهریورماه خریداری و حتی پول آن را هم پرداخت کرده‌اند را هنوز تحویل نگرفته‌اند.

کد خبر 5334656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha