۴ آبان ۱۴۰۰، ۹:۲۳

توضیحات سازمان صمت ایلام در مورد یک خبر

توضیحات سازمان صمت ایلام در مورد یک خبر

ایلام-سازمان صمت استان ایلام درباره خبر و فیلم خبرگزاری مهر تحت عنوان«تعطیلی تنها کارخانه شیرایلام/دستگاه اصلی کارخانه از استان خارج شد» توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در توضیحات سازمان صمت استان ایلام آمده است: در پیرو درج مطلبی در خصوص تعطیلی کارخانه شیر ایلام، ضمن تقدیر از دغدغه آن رسانه وزین و تاکید سازمان بازرسی مبنی بر ضرورت پاسخگویی موارد زیر برای تنویر افکار عمومی و درج در آن کانال ارسال می‌شود

واحد تولیدی فوق به علت عدم عزم مدیران از حدود سال ۹۴ فعالیت نداشته و تعطیلی واحد به سال جاری بر نمی‌گردد و در سال‌های اخیر واحد کارگری نداشته که بخواهند بیکار شوند.

به منظور مساعدت با شرکت موضوع از سنوات گذشته در جلسات مختلف کارگروه‌های تسهیل ورفع موانع تولید، اقتصاد مقاومتی و کمیته اقدام مطرح و تصمیمات مقتضی ازجمله استفاده از ظرفیت قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی، بخشودگی جرایم، تعیین تکلیف بدهی مالیاتی و بیمه‌ای شرکت و تقسیط طولانی مدت آن تأمین شیر مورد نیاز کارخانه از طریق گاوداری بنیاد مستضعفان در شهرستان ایوان، تصویب تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز از طریق بانک ملی استان اتخاذ شده است.

به رغم حمایت‌های فوق، واحدتولیدی به علت عدم پیگیری و عدم تکمیل مدارک به بهانه بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی از دریافت تسهیلات بانکی خودداری و از راه اندازی واحد سر باز زده است.

بدیهی است شرط اول برای راه اندازی و تولید در یک واحد صنعتی بخش خصوصی وجود عزم و اراده لازم نزد مدیران شرکت و در مرحله بعد همراهی و مساعدت سیستم بانکی و دولتی می‌باشد که در این مورد خاص علیرغم مساعدت‌های به عمل آمده از سوی دستگاه‌های مرتبط، تا کنون این اراده و علاقه مندی از سوی مدیران شرکت وجود نداشته است.

توضیحات خبرگزاری مهر

۱- کارخانه شیر ایلام تا خردادماه امسال هرچند محدود ولی تولید دوغ داشته است، طبق گفته سرمایه گذار و کارگران کارخانه شیر از خردادماه امسال به طور کامل تعطیل شده است و دلیل این تعطیلی همراهی نکردن مسئولان استانی در پرداخت تسهیلات برای تعمیر دستگاه‌های این واحد تولیدی اعلام کرده است.

۲- موضوع مهم فیلم و خبر خبرگزاری مهر در مورد خروج دستگاه اصلی کارخانه شیر ایلام (تتراپک) است که مسئولان سازمان صمت در مورد اینکه چه زمانی و بر اساس چه مجوزی این دستگاه از استان خارج شده، شفاف سازی کنند.

۳- بحث اصلی و مهم دیگر اینکه در حال حاضر سرمایه گذار طرح این کارخانه را به مزایده گذشته و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار این کارخانه است.

کد خبر 5336053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha