۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶

مدیر کل پدافند غیرعامل استان قزوین:

۲۸۸ نقطه به عنوان نقاط حساس در استان قزوین شناسایی شد

۲۸۸ نقطه به عنوان نقاط حساس در استان قزوین شناسایی شد

قزوین_ مدیر کل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: ۲۸۸ نقطه به عنوان نقاط حساس پدافندی در استان شناسایی شده که در صورت وقوع چالش مختصات و آسیب‌های این نقاط پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر سید جلال حسینی در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل که صبح سه شنبه در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: پدافند غیرعامل به اقدامات دفاعی غیرمسلحانه در جهت دفع و افزایش بازدارندگی تهدیدات دشمنان در راستای صیانت از جان افراد و همچنین حفاظت از منابع و زیرساخت‌ها گفته می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه نگاه دشمن به صورت محوری در موضوعات پدافندی است و پیشگیری‌ها، برنامه ریزی ها و دفع در برابر آسیب‌ها بر اساس ظرفیت منابع انسانی و ذخایر و منابع صورت می‌گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین با اشاره به اینکه هشتم تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامیده می‌شود اذعان کرد: ۱۱ کارگروه ذیل شورای پدافند غیرعامل استان وجود دارد که در هر کارگروه پنج تا هفت دستگاه بر اساس وظایف تعیین شده حضور دارند و در برنامه ریزی های مربوط به این حوزه موضوعات خود را لحاظ و بررسی و پیگیری می‌کنند.

وی افزود: وظیفه‌ی پدافند غیرعامل پایداری استان در زمینه‌های مختلف از جمله تهدیدات احتمالی است که ذیل این مسئله طرح جامع پدافند استان در سال ۹۹ از سوی پدافند غیرعامل کشور مصوب و به استان و دستگاه‌ها ابلاغ شد.

این مسئول با اشاره به اینکه نظارت بر ۱۱ کارگروه دستگاه‌های به عهده پدافند غیرعامل استان است ابراز کرد: موضوعات زیستی و بی و تروریستی و آسیب‌های احتمالی پیش بینی و برنامه ریزی برای این موارد جزئی از اهداف طرح جامع است که مصداق بارز این امر پس از شیوع کرونا در کشور بود که در این راستا کارگروه زیستی استان به موضوع بیماری کرونا، تهدیدات و موانع و آسیب‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: در این میان کمیته وظیفه پایش در پدافند غیرعامل، ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در زمینه مقابله با کرونا را به عهده دارد و همچنین نظارت مستمر از ادارات و اصناف و اعلام نتایج نظارت‌ها و گزارشات آن در ستاد و قرارگاه کرونای استان به عهده‌ی ما است.

حسینی گفت: در سال گذشته ۵۴ مورد دوره آموزشی، ۲۳ مورد همایش، ۱۲۷ مورد رزمایش، ۸۲۴ مورد تبلیغات محیطی، هزار و ۳۲۳ مورد کتاب و بروشور از عمده فعالیت‌های ما در عرصه فعالیت پدافند غیرعامل بود.

این مسئول با اشاره به شرایط کرونا در سال جاری ابراز کرد: ۸۰ دوره آموزشی حضوری و نیمه حضوری، ۴۰ مورد رزمایش میدانی، ۳۰ مورد همایش حضوری و غیر حضوری، هزار مورد تبلیغات محیطی جز اقدامات سال جاری ما بوده و ارسال ۱۱۰ هزار پیامک در هفته پدافند غیر عامل است.

وی با اشاره به اقدامات خوب پدافند غیر عامل در حوزه صنعت عنوان کرد: محوری‌ترین برنامه ما در هفته پدافند غیرعامل برگزاری یک رزمایش جامع در دستگاه‌ها است که متقابلاً هیچ گونه اطلاعات پیش زمینه‌ای از زمان رزمایش اعلام نشده تا در راستای آن میزان آمادگی دستگاه‌ها بررسی و سنجش شود.

حسینی تاکید کرد: ۲۸۸ نقطه به عنوان نقاط حساس در استان شناسایی شده که در صورت وقوع چالش مختصات و آسیب‌های این نقاط شناسایی می‌شود و به فراخور آن برنامه ریزی‌های لازم نیز انجام شده‌است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین در پایان گفت: ۷۱ درصد مردم استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و با توجه به عادی انگاری جامعه فقط حدود ۴۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

کد خبر 5336277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha