۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱

شهردار اردبیل خبر داد؛

استخدام پاکبان با مدرک دکترا در شهرداری اردبیل

استخدام پاکبان با مدرک دکترا در شهرداری اردبیل

اردبیل-شهردار اردبیل گفت: در مدیریت های سابق شهرداری تعدادی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان پاکبان واردمجموعه شدند امادرسایر ادارات کارمی‌کرده وحقوقشان را ازشهرداری اردبیل می‌گرفتند.

محمود صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حواشی استخدام‌های غیرقانونی در بدنه شهرداری اردبیل اظهار کرد: در دوره گذشته هیچ تذکری به شهردار اردبیل در حوزه سازماندهی نیروی انسانی داده نشد به گونه‌ای که با مدرک فوق لیسانس و دکترا رفتگرانی را وارد مجموعه کردند که در سایر ادارات کار کرده و حقوقشان را از شهرداری می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ۵۶ نفر در شهرداری استخدام شدند اما در سایر ادارات حضور داشته و حقوقشان را شهرداری پرداخت می‌کند که ما این نیروها را فراخوان کردیم و تا یک ماه آینده تعیین تکلیف آنها انجام می‌شود.

شهردار اردبیل گفت: اگر به عنوان رفتگر استخدام شده‌اند باید به کار رفتگری بپردازند هر چند که برخی‌ها با مدرک فوق لیسانس و دکترا از این کار ابا دارند و فشارهای متعددی نیز به بنده وارد می‌شود که این نیروها را در سایر رده‌های شغلی به کارگیری کنیم.

صفری افزود: ما در حال حاضر ۶۴۰ رفتگر در محلات مختلف داریم که به دلیل کمبود نیرو گاه در چندین محله کار می‌کنند در حالی که با مدرک دکترا رفتگرانی جذب شدند که حتی یک روز نیز کار رفتگری نکرده بلکه در سایر ادارات مشغول به کار بوده و حقوقشان را از شهرداری می‌گیرند.

وی قرارداد جدید با شرکت‌های پیمانکاری برای رفت و روب را به صورت حجمی یادآور شد و خاطر نشان کرد: تا پایان ماه تکلیف شرکت‌های خدماتی روشن خواهد شد تا زمینه جذب نیرو و کار به صورت حجمی انجام شود.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برخی ماشین‌آلات شهرداری در سایر ادارات و حتی شهرهایی همچون عنبران مشغول فعالیت هستند و ما سعی داریم با فراخوان ماشین‌آلات و نیروی کار به این دو حوزه سر و سامان بدهیم.

وی بیان کرد: ما به هیچ وجه حتی آقازاده‌ها نیز در این زمینه رحم نخواهیم کرد بلکه سعی و تلاشمان بر این است تا همه در مشاغلی که جذب شده‌اند، به کارگیری شده و در کنار آن نظارت را تشدید کردیم تا جلوی فساد و کارهای غیر شفاف گرفته شود.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما دنبال کار غیرقانونی نخواهیم رفت و پیمانکاران هر منطقه موظف هستند به فعالیت‌های خود به صورت دقیق عمل کرده و عملیات رفت و روب را به شکل صحیح انجام دهند.

ماهانه ۳۲ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم

شهردار اردبیل به جذب ۵۵۰ نفر نیرو به شکل غیرقانونی اشاره کرد و گفت: در این زمینه در دوره گذشته شفاف‌سازی نشده و برخی نیروها از روی رابطه و یا سفارش جذب مجموعه شهرداری شده‌اند.

وی در مورد دخل و خرج شهرداری اردبیل نیز تصریح کرد: ۲۴۲ میلیارد تومان منابع شهرداری بوده که ۲۲۱ میلیارد تومان آن حقوق پرداخت شده و کمتر از ۱۸ میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی بوده است.

استخدام رفتگر با مدرک دکترا در شهرداری اردبیل

صفری افزود: ماهانه ۳۲ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم که در ماه جاری ۲۰ میلیارد تومان تأمین منابع شده و به دلیل حمله سایبری و اختلال در نظام بانک شهر، حقوق کارگران پرداخت نشده ولی سعی بر این است تا در روزهای آینده این پرداختی‌ها انجام شود.

شهردار اردبیل به پیگیری برای تصویب طرح تفصیلی شهر بعد از گذشت ۶ سال اشاره کرد و ادامه داد: تا آخر سال طرح تفصیلی شهر اردبیل به سرانجام رسیده و نهایی خواهد شد.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب طرح تفصیلی سازماندهی ساخت و سازها را در مناطق مختلف شهر شاهد خواهیم بود تا در یک محله، یک فرد چهار طبقه و فرد دیگر مجوز ساخت دو طبقه داده نشود.

وی نگاه به وصولی‌ها و فعال کردن کمیسیون ماده ۷۷ و جلوگیری از انباشت پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ را یادآور شد و اضافه کرد: تلاش بر این است تا فعالیت‌ها به صورت شفاف انجام شده و مردم در جریان امور قرار گیرند.

بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به تأمین اجتماعی

شهردار اردبیل به بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به بیمه تأمین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات از بانک شهر گرفته شده که بازپرداخت آن به ۴۵ میلیارد تومان رسیده که ما سعی می‌کنیم بدهی‌های گذشته شهرداری را از بابت تسهیلات پرداختی به پل قدس و داروپخش پرداخت کنیم.

صفری با بیان اینکه در ۴۵ روز اخیر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف کارهای عمرانی شده است، بیان کرد: ما بدهی به پل قدس و قرارگاه خاتم‌الانبیاء نداریم و تلاشمان بر این است تا سایر بدهی‌ها را نیز تا پایان سال تسویه کنیم.

وی در مورد ساماندهی رودخانه «بالیقلو» اظهار کرد: قرار بود ۷۰ سانتیمتر لجن‌برداری از رودخانه «بالیقلو» انجام شود اما به دلیل جاری شدن آب در این رودخانه این کار ابتر ماند اما سعی و تلاشمان بر این است تا در اوایل سال آینده این کار را به سرانجام برسانیم.

استخدام رفتگر با مدرک دکترا در شهرداری اردبیل

شهردار اردبیل از طرح توسعه محل پسماند تا ۲۲ هکتار و به روزرسانی سیستم با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء خبر داد و تصریح کرد: در روزهای اخیر ۵۰۰ مخزن زباله در مناطق مختلف شهر تأمین و جانمایی شده است.

وی در مورد انتقال میدان آهن‌فروشان، میدان بار و ترمینال اردبیل نیز گفت: در کنار ساماندهی میدان وحدت تا سید صدرالدین، تلاشمان بر این است تا انتقال میدان آهن‌فروشان، میدان بار و ترمینال نیز انجام شود.

صفری در ادامه به برگزاری مناقصه بدون ترک تشریفات برای انتخاب شرکت‌های پیمانکاری در رفت و روب اشاره کرد و افزود: برای هر پنج منطقه انتخاب پیمانکار انجام می‌شود تا شرایط مناسبی را در فعالیت‌های این حوزه شاهد باشیم.

وی همچنین به مأموریت‌های سخت مجموعه آتش‌نشانی و کارکنان مظلوم این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از منابع پرداختی از طریق سازمان برنامه و بودجه به تأمین تجهیزات، لباس و امکانات آتش‌نشانان اختصاص یافته که از ۱۲۰ میلیارد تومان منابع قرار است ۶۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شود.

صفری در مورد پوشش بیمه تکمیلی آتش‌نشانان نیز خاطر نشان کرد: با بیمه کوثر رایزنی‌های لازم انجام شده تا آتش‌نشانان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.

شهردار اردبیل خرید کلاه ایمنی، لباس مجهز و سایر تجهیزات آتش‌نشانی را با پیگیری‌های انجام شده یادآور شد و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا نیروهای این مجموعه بدون دغدغه بتوانند کارهای ارزشمندی را در حوادث و مأموریت‌های خود انجام دهند.

وی اصلاح موافقت‌نامه را امری مرسوم در همه ادارات توصیف کرد و گفت: به هیچ وجه جابجایی اعتبارات در اجرای پروژه‌های اولویت‌دار بی‌احترامی به شورای شهر نیست بلکه این مجوزها در جهت تسریع بهتر کارهاست.

کد خبر 5337789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha