۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۵۵

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان افتتاح شد

بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان افتتاح شد

سنندج- بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان با عنوان کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) امروز با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان روز پنج شنبه در مراسم افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: با راه‌اندازی کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) علاوه بر ارتقای شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان سطح خدمات‌رسانی به عموم مردم افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

محمد مخدومی افزود: با راه‌اندازی این کتابخانه، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش یافت.

وی اعلام کرد: زیربنای این کتابخانه سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع و در ۶ طبقه است که شامل بخش‌هایی همچون نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا، بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار کرد: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج است.

مخدومی افزود: طبقه همکف کتابخانه به طور کامل به بخش کودک اختصاص پیدا کرده و به زیبایی تجهیز و آماده‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ویژه نشریات نیز علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

کد خبر 5338291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha