شیخ اکرم الکعبی:

نقش آفرینی فعالانه در مبارزه با افراط‌گرایی ضروری است

نقش آفرینی فعالانه در مبارزه با افراط‌گرایی ضروری است

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق در سخنانی در جریان اختتامیه یک کنفرانس در روسیه، گفت: نقش آفرینی فعالانه در مبارزه با افراط‌گرایی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی نجباء، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل این جنبش مقاومت اسلامی در سخنانی در جریان اختتامیه یک کنفرانس در روسیه گفت: امروزه گسترش فناوری همراه با تهاجم آشکار به ارزش‌های سنتی در جوامع مختلف، حتی به تغییر اصول ثابت انجامیده و به‌ مثابه سلاحی مرگبار در حوزه فرهنگ و اندیشه رسوخ کرده است.

بر اساس این گزارش، وی از تهدید مورد اشاره با تعبیر «ایدئولوژی ارتباطات» یاد کرد و افزود: این ایدئولوژی برای ترویج تندروی و تبلیغ رویکردهای انحرافی و مشکوک، مورد بهره‌برداری برخی جریان‌ها قرار می‌گیرد؛ پدیده‌ای خطرناک‌تر از جنگ‌های سایبری با هدف تسخیر اذهان.

دبیرکل نُجَباء راهکار احیای فرهنگ و عقاید را آگاهی‌بخشی دانست و خاطرنشان کرد: ما با یک هجوم تمام‌عیار فرهنگی فکری مواجهیم که بیگانه از باورهایمان، در صدد ترسیم یک ایدئولوژی مستهجن است.

الکعبی ایمن‌سازی عرصه‌های فرهنگی و علمی در برابر خطر نفوذ را ضروری برشمرد و تصریح کرد: حضور و مشارکت ما در جبهه نفی افراط‌گرایی و یکجانبه‌گرایی، تنها نشانه امید واقعی به انگیزه‌ها و مقاصد انسانی برای تقریب، مودت و صلح است.

کد خبر 5339006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      تهاجمات اشکار به ارزشهای جامعه عراق به حالت موجی_نفی امید و خسته کننده و منزوی کننده میباشد و از انجا که به صورت غافلگیرکننده هم میباشد لذا جناب دبیر نجبا بسیار دقیق و موشکافانه نظر داده اند. با تشکر و ارزوی موفقیت و توسعه روزافزون به ملت عراق.