۸ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۱۱

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

۳۴۵ حکم حبس جایگزین طی مهرماه در کرمانشاه صادر شده است

۳۴۵ حکم حبس جایگزین طی مهرماه در کرمانشاه صادر شده است

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش صدور حکم حبس جایگزین در محاکم قضایی استان، گفت: ۳۴۵ حکم حبس جایگزین طی مهرماه در کرمانشاه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز توسلی زاده در جمع خبرنگاران از رشد چشمگیر آمار عملکرد دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در شهریورماه سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: در حوزه عملکرد پرونده‌ها در شهریور ماه آمار دادگاه‌های عمومی و انقلاب مثبت ۱۵۶ بوده که این رقم در مهرماه به مثبت یک هزار و ۸۸۰ مورد رسیده است.

وی با اشاره به استفاده از مجازات‌های حبس جایگزین در این محاکم قضائی استان کرمانشاه، افزود: در شهریورماه ۲۳۴ مورد از مجازات‌های جایگزین حبس در این محاکم استفاده شده در حالی که در مهرماه سال جاری این رقم به ۳۴۵ مورد رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از دیگر برنامه‌های موفق دستگاه قضائی استان کرمانشاه را استفاده از برنامه‌های سازشی عنوان و تصریح کرد: در مهرماه ۳۴۵ مورد سازش در این محاکم صورت پذیرفته که نسبت به شهریور ماه بیش از ۵۰ مورد افزایش داشته است.

توسلی زاده بیان کرد: همچنین در مهر ماه ۵۰ مورد بازدید توسط قضات محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه از زندان صورت گرفته است که در آن به مشکلات زندانیان به صورت حضوری رسیدگی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازشی در دادگستری استان کرمانشاه، گفت: همواره به همه قضات و محاکم توصیه و تأکید شده است در جرایم خرد و غیر خشن تا جایی که ممکن بوده از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود و از زندانی کردن افراد خودداری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از دیگر موارد قابل ذکر را کاهش پرونده‌های مسن در این محاکم دانست و عنوان کرد: در مهرماه حدود یک هزار فقره از این پرونده‌های مسن نسبت به شهریورماه در محاکم قضائی استان کرمانشاه کاهش یافته است.

کد خبر 5339685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha