۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰

رئیس ایمنی شرکت گاز اردبیل خبر داد؛

مرگ خاموش در کمین خانواده‌های بی‌احتیاط در اردبیل

مرگ خاموش در کمین خانواده‌های بی‌احتیاط در اردبیل

اردبیل- رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل گفت: مرگ خاموش در کمین خانواده‌های بی‌احتیاطی است که در روزهای سرد سال با بخاری‌های غیراستاندارد جان خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند.

علیرضا مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۱ نفر در سطح استان بر اثر گازگرفتگی مسموم و یا دچار حادثه شدند که با کمک نیروهای اورژانس و امدادرسانی انجام شده، جان ۹۴ نفر از آنها نجات پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در این مدت هفت نفر بر اثر گازگرفتگی و استشمام منواکسید کربن فوت کردند که با توجه به سرمای پاییزی انتظار می‌رود با احتیاط خانواده‌ها آمار فوتی‌ها افزایش پیدا نکند.

رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل گفت: اگر خانواده‌ها نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گازسوز استاندارد رعایت کنند ما گرفتار حوادث ناگواری نخواهیم شد و قطعاً خود و خانواده‌هایشان را در ایمنی و سلامت کامل قرار خواهند داد.

مهری از مشترکان گاز خواست تا در نصب بخاری و دودکش از باز بودن مجرای دودکش آگاهی پیدا کرده و اطمینان حاصل کنند.

وی استفاده از دودکش‌های گالوانیزه را به همشهریان توصیه کرد و افزود: در کنار نصب دودکش‌های گالوانیزه بهتر است در چفت و بست بخاری در بخش دریچه و همچنین نصب کلاهک‌های استاندارد دقت لازم انجام شود.

مهری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در برخی از دودکش‌ها امکان لانه‌سازی پرندگان وجود دارد بهتر است خانواده‌ها قبل از نصب دودکش از فرآیند و باز بودن مسیر آن اطمینان حاصل کرده و زمینه ارتقا ایمنی را در استفاده از وسایل گازسوز مهیا کنند.

وی به خطرناک بودن استفاده برخی از همشهریان از کباب‌پزها و سایر وسایل گازسوز ویژه پخت و پز در گرم کردن واحدهای مسکونی و یا تجاری اضافه کرد: این امر خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت و به نوعی با تولید گاز خطرناک منواکسید کربن امکان گازگرفتگی سریع نیز به وجود می‌آید.

مهری بیان کرد: مشترکان گاز باید در برقراری بخاری‌های خود به رنگ آبی شعله گاز دقت کرده و همچنان بخشی از منفذ منزل را برای تهویه و تخلیه هوا در نظر بگیرند تا امکان خفگی در داخل واحدهای مسکونی به وجود نیاید.

رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل ادامه داد: در واحدهای مسکونی بازسازی شده استفاده از پنجره‌های دو جداره خطرناک به نظر می‌رسد و بهتر است در نصب پکیج حتماً از مدل‌های استاندارد فندار بهره گرفته و به تهویه بیشتر هوا کمک کنند.

کد خبر 5339801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha