۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴

خیز خطرناک کرونا؛

عادی انگاری مقدمه شروع پیک ششم در اردبیل/۱۸۷ بیمار بستری هستند

عادی انگاری مقدمه شروع پیک ششم در اردبیل/۱۸۷ بیمار بستری هستند

اردبیل - براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تداوم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زودی موجب آغاز موج ششم در استان خواهد شد.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب آغاز پیک ششم کرونا خواهد شد اظهار کرد: لازم است عموم مردم و مسئولان رعایت اصول اولیه بهداشتی را یکی از ارکان زندگی خود قرار دهند تا شیوع کرونا به وضعیت بحرانی نرسد.

وی با اشاره به اینکه افزایش واکسیناسیون باعث خلوت‌تر شدن بیمارستان‌ها و کاهش مرگ و میر شده است افزود: تزریق واکسن از شدت بیماری می کاهد و باعث مبارزه بدن با ویروس می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: تاکنون یک‌میلیون و ۳۸۶ هزار و ۲۳۲ دُز واکسن کرونا در استان اردبیل تزریق شده که ۸۳۹ هزار و ۸۹۸ عدد مربوط به دُز اول و ۵۴۶ هزار و ۳۳۴ دز دوم تزریق شده است.

وی بر رعایت تهویه مناسب در محیط‌های سربسته تاکید کرد و گفت: در فصول سرد سال متأسفانه استفاده از هوای تازه در محیط کاهش می‌یابد و اگر تهویه مناسبی وجود نداشته باشد بعد از چند دقیقه ماسک کارایی خود را ازدست خواهد داد.

حبیب زاده از جان باختن یک بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر خیز آرام در استان آغاز شده به طوری که ۴۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری همزمان ۱۸۷ بیمار در بیمارستان‌ها ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۲۷ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های پارس آباد، خلخال و مشگین شهر در وضعیت زرد و شهرستان‌های نمین، کوثر، سرعین، گرمی، بیله سوار، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 5340085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha