۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

افزایش مشارکت مردمی سیاست جایگزین توسعه اداری کمیته امداد است

افزایش مشارکت مردمی سیاست جایگزین توسعه اداری کمیته امداد است

قزوین-مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال واگذاری کارها به مردم از طریق همکاری با مؤسسات خیریه و تأسیس و تقویت مراکز نیکوکاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین مهرعلی حق گویان در دیدار با امام جمعه محمدیه بیان کرد: با گسترش شهرها و ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید خدمت رسانی به محرومان ساکن در این مناطق ضروری است.

وی با تاکید بر این موضوع که کمیته امداد هیچ نقشی در ایجاد فقر و محرومیت ندارد، ادامه داد: سیاست این نهاد ارائه خدمت بی وقفه و متناسب با شأن خانواده‌های نیازمند بدون گسترش تشکیلات اداری و با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این نهاد برنامه‌ای برای توسعه مجموعه اداری و ساختمانی ندارد از این رو برای ارتقا خدمت رسانی در نقاط مختلف رویکرد واگذاری کارها به مردم از طریق همکاری با مؤسسات خیریه و تأسیس و تقویت مراکز نیکوکاری پیگیری می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس وظایف محوله علاوه بر امداد رسانی به محرومان در زمینه‌های مختلف از قبیل خدمات معیشتی، اشتغال، مسکن، تحصیل، درمان، ازدواج و … موضوع توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سطح جامعه را نیز در دستور کار دارد و راه کار تحقق این امر با واگذاری کار به مردم محقق می‌شود که برای اجرای این برنامه طرحی به نام مراکز نیکوکاری در حال اجرا است.

حق گویان عنوان کرد: در مرکز نیکوکاری کار جذب مشارکت‌های مردمی و خدمت رسانی به محرومان به صورت کامل از طریق مرکز نیکوکاری انجام می‌گیرد و مردم در این مراکز خود میدان دار کار انفاق و نیکوکاری هستند.

حق گویان خاطرنشان کرد: از طرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) با مؤسسه‌های خیریه دارای مجوز همکاری دارد و هم اکنون با هم افزایی با برخی مؤسسه‌های خیریه در حال ارائه خدمت به نیازمندان هستیم و تجربه نشان داده است که کاری که با دست مردم انجام می‌شود نتیجه بخش و مثمر ثمر خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: این نهاد خدمات مختلف و متنوعی به خانواده‌های ولی نعمت تحت حمایت ارائه می‌کند ولی قطع یقین کار مردمی برکات زیادی داشته و خواهد داشت.

در ادامه امام جمعه محمدیه اظهار کرد: هرکس از کار مردم گره‌ای باز کند در درگاه الهی عزیزتر است و این عزت، عزت الهی که همانا نتیجه تجارت با خداوند سبحان است.

حجت الاسلام بها الدین حسینی گفت: کمیته امداد ملجا محرومان و نیازمندان است بنابراین باید تلاش کنیم مشکلات و گره‌های خاص را با استفاده از ظرفیت‌های لازم رفع کنیم.

وی یادآور شد: انتظار این است که کمیته امداد امام خمینی (ره) با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در همه عرصه‌ها حضوری شایسته داشته باشد تا بتوانیم مرحمی بر آلام محرومان گذاشته و مشکلات آنها را رفع کنیم.

کد خبر 5340168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha