وزارت خارجه لبنان:

از موضع عمان در قبال بحران میان «بیروت» و «ریاض» استقبال می کنیم

از موضع عمان در قبال بحران میان «بیروت» و «ریاض» استقبال می کنیم

وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور از موضع کشور عمان در قبال بحران ایجاد شده میان «بیروت» و «ریاض» استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، وزارت خارجه لبنان بیانیه‌ای را در خصوص موضع گیری عمان در قبال بحران ایجاد شده میان بیروت و ریاض، صادر کرد. در این بیانیه آمده است: لبنان از مواضع عمان در قبال بحران میان بیروت و ریاض استقبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه لبنان همچنین آمده است: بیروت به دنبال برقراری بهترین روابط ممکن با کشورهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. گفتنی است، پیشتر وزارت خارجه عمان از بحران ایجاد شده میان ریاض و بیروت ابراز تأسف کرده بود.

پیشتر «حسن فضل الله» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان در سخنانی گفت: ما در حزب الله با فشارها به وزیر «جورج قرداحی» مخالف هستیم. قرداحی تنها عقیده خود را به صورت کاملاً واقع گرایانه بیان کرده است آن هم پیش از آنکه در کسوت وزیر فعالیت خود را آغاز کند.

این نماینده پارلمان لبنان افزود: تمام آنچه که قرداحی گفته است به دفاع از مظلومیت یک ملت مربوط می‌شود اما جنجال بسیار بزرگی علیه او به راه افتاد. سعودی‌ها همین گونه کشور خود را اداره می‌کنند. آنها اجازه نمی‌دهند هیچکس حرف بزند. آنها نمی‌توانند دیدگاه مخالف خود را قبول کنند.

این عضو حزب الله تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم کشورمان گروگان باج خواهی دیگران باشد. ما اجازه نمی‌دهیم دیگران از کشورمان باج خواهی کنند. وزیر قرداحی اشتباهی نکرده است. ما در کنار او می‌ایستیم. فشارهای زیادی علیه قرداحی اعمال می‌شود. وی افزود: باید دانست که هدف سعودی‌ها تنها قرداحی نیست بلکه آنها در صدد به زانو درآوردن تمام کشور هستند.

کد خبر 5340385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha