۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فارس:

اردوگاه کار نیاز اساسی برای درمان معتادین متجاهر است

اردوگاه کار نیاز اساسی برای درمان معتادین متجاهر است

شیراز- دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: برای برطرف کردن مشکلات معتادین متجاهر باید برنامه ریزی بعد از بهبودی نیز وجود داشته باشد و بهترین برنامه ایجاد اردوگاه کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان کرمی بعد از ظهر یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: وزیر کشور طی برگزاری جلساتی با متولیان موضوع ساماندهی معتادین متجاهر بر هم افزایی فعالیت‌ها تاکید دارد.

وی با اشاره به مصوبه کمک ده میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی شورای قبل در زمینه کمک به حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر گفت: امسال ۴ میلیارد تومان برای نگهداری این افراد هزینه شده و سال قبل هم در شورای قبل برای نگهداری بیش‌از ۱۵۰۰ نفر از معتادان در اردوگاه بیش‌از ۵ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

کرمی در خصوص ساماندهی معتادین ماده ١۶ نیز بیان کرد: پیش‌تر سهمیه نگهداری معتادین ماده ١۶ در سطح شهر شیراز تنها ٢۴٠ نفر بود و پس از برنامه ریزی های صورت گرفته و افزایش سهمیه شاهد نگهداری ۴٠٠ نفر از معتادان هستیم.

به گفته این مقام مسئول میزان معتادین متجاهر در شیراز به بیش از ٣ هزار نفر نفر نیز رسیده است و در تلاش هستیم تا ظرفیت نگهداری از معتادان در مرکز ماده ١۶ را به بیش از هزار و ٢٠٠ نفر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: از معتادانی که در شیراز حضور دارند تنها ۳۵ درصد بومی شهر شیراز هستند و ۳۸ درصد نیز بومی غیر استانی هستند اما هنوز در نگهداری این افراد محدودیت اعتباری داریم و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها از جمله شورا و شهرداری هستیم.

کرمی تاکید کرد: معتادین متجاهر بیشتر در مناطق آسیب پذیر شهر شیراز دیده می‌شوند که همین موضوع مشکلاتی را برای اهالی این مناطق پدید آورده است.

کد خبر 5340504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha