محمد عبدالسلام:

این ملت لبنان بود که اولین شکست را به دشمن اسرائیلی وارد کرد

این ملت لبنان بود که اولین شکست را به دشمن اسرائیلی وارد کرد

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در صنعا و سخنگوی جنبش انصارالله به بروز تنش میان لبنان و عربستان سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در صنعا و سخنگوی جنبش انصارالله به بروز تنش بین عربستان سعودی و لبنان واکنش نشان داد.

«محمد عبدالسلام» در پیامی توئیتری نوشت: دولت و ملت لبنان و مقاومت قادرند با چالش‌ها به هر میزان که باشد مقابله کنند.

وی افزود: لبنان اولین شکست را به دشمن اسرائیلی وارد کرد. کسی می‌تواند ادعای عرب بودن کند که با آمریکا و اسرائیل مقابله کند نه کسی که ذلیلانه به آنها می‌پیوندد و به بهانه عرب بودن امت را هدف قرار می‌دهد.

گفتنی است که جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است، اخیراً در برنامه‌ای تلویزیونی با «بیهوده» خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده بود.

آنچه باعث شده که سعودی‌ها نسبت به گفته‌های قرداحی حساسیت بیشتری به خرج دهند، جایگاه او به عنوان یک مسئول رسمی عرب و تصدی پست وزارت اطلاع رسانی کشور لبنان از جانب وی است.

این حساسیت از آنجا دو چندان می‌شود که لبنان با توجه به بافت ویژه آن همواره از اهمیت زیادی برای سعودی‌ها برخوردار بوده است و آنها در طول سالهای گذشته به شیوه‌های مختلفی برای دخالت در امور داخلی این کشور و برهم زدن توازن داخلی آن با جانبداری از یک یا چند گروه سیاسی علیه دیگر گروه‌ها تلاش کرده و همزمان نیز کوشیده اند تا با پرداخت هزینه‌های هنگفت مالی و تقویت نفوذ رسانه‌ای، وجهه خود را خوب جلوه دهند و دخالت‌های خود را حمایت از ملت لبنان معرفی کنند.

حال در سایه این شرایط، سیاستمداری در این سطح نظیر قرداحی با وجود فشارهای سعودی‌ها سخن حقی را بیان داشته که به مذاق آنها خوش نیامده است و آنها را به واکنش شدید سیاسی و رسانه‌ای و یارگیری از سایر کشورهای عربی که به نوعی یا در اردوگاه ریاض قرار دارند و یا زیر نفوذ آن هستند، سوق داده است؛ امری که آن را به خوبی می‌توان در موضعگیری شورای همکاری خلیج فارس شاهد بود که اساساً زیر نفوذ عربستان است.

کد خبر 5340731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha