۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

علی لندی نمونه‌ای از دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی است

علی لندی نمونه‌ای از دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی است

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: علی لندی نمونه‌ای از دانش اموزان تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید یزدان‌پناه ظهر امروز در مراسم نمادین نواختن زنگ ملی استکبار ستیزی و روز دانش آموز که به صورت نمادین در دبستان شاهد دکتر محمد زنگنه کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از همان روزهای آغازین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استکبار جهانی درصدد بود که مانند بسیاری از انقلاب‌های تأثیرگذار دیگر در دنیا اجازه ندهد این انقلاب به هدف و مقصود خودش برسد.

وی با اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، افزود: تا همین ۲ ساله پیش تمام تلاش و برنامه استکبار جهانی بر این بود که این انقلاب به جشن پیروزی چهلمین سال خود نرسد، اما همگان دیدند با یاری خداوند و جانفشانی فرزندان این مرز و بوم، گام دوم انقلاب با قدرت و صلابت بیشتر برداشته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی با گذشته چهار دهه از عمر با برکت آن نمادها و نمودهای فراوانی دارد، گفت: نمونه این نمادها را در اوایل جنگ می‌توان به شهید محمدحسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله و در نسل بعدی آن شهید علی لندی نام برد.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان ایران اسلامی برای حفظ ارزش‌های انقلاب و تمامیت ارضی این مرز و بوم منتهای تلاش خود را خواهند کرد حتی اگر به قیمت از دست دادن جانشان تمام شود، تصریح کرد: فرزندان و دانش آموزان دیروز، فرماندهان و غیور مردان لایق امروز هستند که در سخت‌ترین و دشوارترین لحظه‌ها امنیت را برای این کشور و مردم آن فراهم می‌کنند.

یزدان‌پناه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان خصوصاً ۳۶ هزار دانش آموز شهید و پنج هزار کارمند فرهنگی طی دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: این شهیدان نمونه‌ای از اثرگذاری خانواده بزرگ آموزش و پرورش در به ثمر نشستن و ادامه مسیر انقلاب اسلامی است که با جانفشانی و رشادت‌های فراوان اجازه ندادن وجبی از خاک این مرز و بوم به تسخیر دشمنان در بیاید.

وی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی فقط سه زنگ خاص به سه مناسبت مختلف و به شکل رسمی و قانونی مجوز آن به آموزش و پرورش داده شده است، گفت: این سه زنگ شامل آغاز سال تحصیلی در اول مهر، زنگ روز دانش آموز و استکبار ستیزی در ۱۳ آبان و زنگ پیروزی انقلاب در بهمن ماه به صورت همزمان در مدارس کشور نواخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: امروز در یکی از این سه زنگ قرار داریم که یادآور خاطرات تأثیرگذار تبعید حضرت امام (ره)، تسخیر لانه جاسوسی و دانش آموزان شهیدی که در پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشستن و پیروز انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشتند، است.

وی با دعوت از خانواده بزرگ آموزش و پرورش برای حضور پرشور در مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، افزود: این مراسم در شهر کرمانشاه فردا رأس ساعت ۱۰ صبح در محل مسجد جامع برگزار می‌شود.

کد خبر 5342930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha