۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

فرمانده سابق سپاه عاشورا:

دشمن مدیریت را با رانت و فساد القا می‌کند

دشمن مدیریت را با رانت و فساد القا می‌کند

اردبیل- فرمانده سابق سپاه عاشورا گفت: دشمن تلاش می‌کند تا مدیریت و مسئولیت را در نظام اسلامی هم ردیف رانت و فساد معرفی کرده و این‌ مفاهیم را به جامعه القا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلام عسگر کریمیان پیش از ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای والامقام عملیات والفجر ۴ در حسینیه ثارالله اردبیل اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند تا فاصله بین نسل‌ها را زیاد کرده و به نوعی گسست فرهنگی بین نسل‌ها ایجاد کند تا نسل جوان و نوجوان امروز از فرهنگ حماسه‌آفرینی نسل گذشته بی‌خبر و غافل بماند.

وی ضرورت آگاهی‌بخشی و روشنگری را در جامعه یادآور شد و تصریح کرد: باید نقاط قوت و مثبت را مشاهده کرد اما غفلت از نقاط ضعف می‌تواند ما را در برابر دشمنان ناکام کند که ضروری است با تدبیری مناسب به سمتی حرکت کنیم تا نقاط ضعف خود را نیز از بین ببریم.

فرمانده سابق لشگر عاشورای آذربایجان شرقی را استان شایسته با نیروهای فداکار همراه با تلاشگران در عرصه‌های مختلف معرفی کرد و گفت: یادواره شهدا فرصت مناسبی است تا ما در کنار تعریف و تمجید از شهدا، با سیره و راه آنها آشنا شده و در پیمودن این مسیر عزمی جدی و راسخ داشته باشیم.

کریمیان افزود: دشمن با جنگ روانی آن هم به شکل گسترده وارد میدان شده و بر این باور است که یک ناو جنگی می‌تواند شایسته‌تر از هزاران ساعت دیپلماسی باشد و بایدن خواب‌آلوده نیز با همین دیپلماسی جلو آمده تا بتواند جمهوری اسلامی ایران را با تاکتیک خاص به نقطه تسلیم بکشاند.

وی تهدید مستقیم و غیرمستقیم آمریکای‌ها را در ماه‌های اخیر یادآور شد و خاطر نشان کرد: آنها مدام می‌گویند تمام گزینه‌ها روی میز است اما سیاست دشمن در هم کوبیدن ایران از درون است که متأسفانه برخی مسئولان به خاطر غفلت و بی‌توجهی بهانه به دست دشمن می‌دهند.

کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند تا واژه مدیریت و مسئولیت را در نظام اسلامی مترادف با رانت و فساد معرفی کند در حالی که همه مسئولان این‌گونه نیستند بلکه مسئولان و مدیرانی را سراغ داریم که حاضر هستند جان و مالشان را در راه انقلاب فدا کنند.

وی تلاش دشمن را برای وارونه نشان دادن جبهه حق و باطل و شبهه‌افکنی در مسائل مختلف یادآور شد و بیان کرد: ما باید ابعاد مختلف جنگ روانی دشمن را بشناسیم و بدون اینکه تزلزلی در اراده خود داشته باشیم، سعی و تلاشمان بر این باشد تا از فرصت پیش آمده برای نشان دادن نقاط ضعف و کاستی دشمن استفاده کنیم.

فرمانده پیشکسوت جهاد و شهادت ادامه داد: در کنار دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی، باید طراحی درست عملیاتی را نیز انجام دهیم تا با شناخت از موقعیت دشمن و همچنین توان آرایش آنها بتوانیم در جنگ نرم از فرصت به وجود آمده برای ناکامی دشمنان استفاده کنیم.

کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: غفلت از دشمن می‌تواند بزرگترین ضربه و مهلک‌ترین صدمه را به ما وارد کند اما با هوشیاری در این مسیر می‌توان بهتر و شایسته‌تر عمل کرد.

دشمن مدیریت را با رانت و فساد القا می‌کند

وی باور به جریان نفوذ را یکی دیگر از راهبردها در مقابله با جنگ نرم دشمن توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که از جریان نفوذ سخن می‌گوید اما برخی‌ها نمی‌خواهند باور کنند که این جریان در کشور و حتی در حوزه‌های مختلف حاکمیتی و امنیتی وجود دارد و ضروری است در این باب چاره‌اندیشی کنیم.

کریمیان توجه به انسجام ملی در تولید قدرت و حرکت رو به جلوی کشور را مؤثر و راهگشا توصیف کرد و افزود: ما باید در این شرایط حساس به تحکیم وحدت و انسجام ملی بیش از هر زمان دیگر کمک کنیم تا زمینه و بستر نفوذ و رخنه دشمن بسته شود.

وی دوری از محافظه‌کاری و توجه به ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را یادآور شد و تصریح کرد: ملاحظه‌کاری جدا از محافظه‌کاری است چرا که ما باید به خاطر حفظ کشور و منافع مردم ملاحظه‌کاری‌ها را در صحبت‌ها و اظهارات خود داشته باشیم و به دور از محافظه‌کاری از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

پیشکسوت جهاد و شهادت لزوم روشنگری فعال و مستمر را یادآور شد و خاطر نشان کرد: راهکار اصلی در مقابله با عملیات روانی دشمن، روشنگری و شفاف‌سازی است چرا که اگر مسئولان ما ریگی به کفش ندارند، نباید از روشنگری‌ها هراس و واهمه‌ای داشته باشند.

سردار کریمیان آفند بی‌امان به دشمن را بسیار ضروری خواند و اضافه کرد: ما با دست پر باید به فکر آفند و حمله به دشمن باشیم و از هیچ تلاشی در این زمینه غفلت نکنیم.

وی حفظ و تقویت روحیه انقلابی و عمل جهادی را بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و بیان کرد: در این بین باید سربازان حقیقی انقلاب اسلامی روحیه مطالبه‌گری را حفظ کرده و همواره در خط مقدم این جهاد مقدس باشند.

فرمانده ارشد سپاه با تشریح جزئیات عملیات والفجر ۴ در محور عملیاتی بانه و مریوان ادامه داد: رزمندگان اسلام در این عملیات غرورآفرین با ترکیبی از لشگر عاشورا، نجف‌، ثارالله، کربلا و تیپ‌های مختلف سعی کردند بیش از ۱۸ هزار کشته و زخمی را به دشمن تحمیل کرده و در نقطه مقابل شایسته است یاد و خاطره فرماندهان دلاور همچون شاپور برزگر و شهدای سرافراز لشگر عاشورا و استان اردبیل نظیر خلبان ذاکر و جدی را گرامی بداریم.

کد خبر 5342991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha