۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

برداشت آب چهارمحال و بختیاری از زاینده رود تنها ۱۰ درصد است

برداشت آب چهارمحال و بختیاری از زاینده رود تنها ۱۰ درصد است

شهرکرد- نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت آب چهارمحال و بختیاری از زاینده رود تنها ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد به استان همجوار می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد راستینه شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سازمان بازرسی ۳۱ طرح کشاورزی با مجوز قانونی را از سال ۸۹ به بهانه زاینده رود تعطیل کرده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری تنها ۱۰ درصد منابع آب زاینده رود را برداشت می‌کند، عنوان کرد: ۹۰ درصد آب به استان همجوار می‌رود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ مسئولی پاسخگوی مردم که در ۳۱ طرح کشاورزی استان سرمایه گذاری کرده‌اند نیست.

راستینه با بیان اینکه وزارت نیرو اجازه برنامه ریزی برای رفع مشکلات آب چهارمحال و بختیاری را به مسئولان استانی نمی‌دهد، مطرح کرد: این استان سرچشمه سه رودخانه بزرگ است اما ۱۰ دشت ممنوعه بحرانی دارد که قابل قبول نیست.

وی افزود: مسئولان چهارمحال و بختیاری اجازه فکر کردن، برنامه‌ریزی کردن و عملیاتی کردن طرح‌های احیای دشت‌های ممنوعه را ندارند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درد مردم چهارمحال و بختیاری به عدم شعار انقلاب یعنی همان عدالت است.

راستینه با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری نجابت به خرج می‌دهند و سکوت می‌کنند، گفت: اراده برنامه ریزی و حل مسائل آبی استان باید به مسئولان بازگردد.

وی دو پایه اشتغال چهارمحال و بختیاری را دامپروری و کشاورزی دانست و عنوان کرد: بودجه ویژه آب و منابع طبیعی باید برای این استان ویژه دیده شود چرا که هیچ راه درآمدی دیگر در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی با تلاش دست مافیای آب در کشور را کوتاه کند، اظهار کرد: باید دست وزرات نیرو برای تصمیم‌گیری درست در حوزه آبی آزاد شود.

کد خبر 5343453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha