۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۸:۵۰

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

اسکله «بندر پهل» از استانداردهای لازم برخوردار نیست

اسکله «بندر پهل» از استانداردهای لازم برخوردار نیست

بندرعباس - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اسکله «بندر پهل» از استانداردهای لازم برخوردار نیست و باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رضایی در حاشیه بازدید از اسکله بندرپهل شهرستان بندرخمیر، اظهار کرد: اسکله بندر پهل از استانداردهای لازم برخوردار نیست و باید ساماندهی شود.

وی با اشاره به به رفت و آمد زیاد خودروها در این اسکله، تصریح کرد: باید متولی مشخصی برای اسکله بندرپهل تعریف شود تا به سرعت نسبت به رفع دغدغه مردم تلاش شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بین منطقه آزاد قشم و سازمان بنادر درخصوص این اسکله بلاتکلیفی وجود دارد که باید در نشستی این موضوع بررسی شود.

هزار و ۶۰۰ درصد بیشتر از ظرفیت استاندارد اسکله «بندر پهل»، خودرو تخلیه و بارگیری می‌شود

میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان بندرخمیر نیز گفت: اسکله بندرپهل ظرفیت تخلیه و بارگیری این حجم از خودروهایی که در حال انجام عملیات هستند را ندارد.

وی عنوان کرد: پیش بینی اسکله فعلی بندرپهل در زمان ساخت آن، برای حدود ۱۵۰ خودرو بود، اما اکنون روزانه بین دو تا ۳ هزار خودرو در این اسکله رفت و آمد می‌کنند.

فرماندار شهرستان بندرخمیر با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا در برخی از روزها شمار آن به ۲۴ هزار خودرو هم رسیده است، اظهار کرد: لایروبی، ایمن سازی و ایجاد فضایی دیگر برای تخلیه و بارگیری خودروها در این اسکله ضروری است.

خواستار، به تکمیل باند دوم مسیر خمیر - بندرعباس اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی این طرح، باید هرچه سریع‌تر نسبت به اتمام پروزه اقدام شود.

وی تصریح کرد: سرعت بخشیدن در تکمیل مرحله دوم مجتمع بندری خمیر و واگذاری آن به بخش خصوصی، ایجاد پسکرانه و استقرار واحدهای ادارای برای بهره برداری و فعالیت در حوزه بندری این مجتمع از دیگر اقداماتی است که به توسعه شهرستان کمک خواهد کرد.

کد خبر 5343520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha