آنروا گزارش داد:

نیمی از کودکان غزه به حمایت روحی روانی نیاز دارند

نیمی از کودکان غزه به حمایت روحی روانی نیاز دارند

آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد نیمی از کودکان فلسطینی در نوارغزه به علت پیامدهای جنگ اخیر رژیم صهیونیستی، به حمایت روحی و روانی نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری النشره، آنروا اعلام کرد بیش از نیمی از کودکان فلسطینی در نوارغزه به علت پیامدهای جنگ اخیر رژیم صهیونیستی در ماه مه گذشته، به حمایت و مشاوره روحی و روانی نیاز دارند.

این مطلب را «توماس وایت» رئیس جدید این آژانس در نوارغزه که ماه آگوست عهده دار این مقام شده است، در نشستی خبری که در دفتر او برگزار شد، اعلام کرد.

وایت افزود پس از بررسی های انجام شده درباره پناهجویان فلسطینی در نوارغزه پی بردیم پیامدها و زیان روحی و روانی به ویژه در میان کودکان این منطقه به شدت افزایش یافته است. ۹ هزار و ۹۰ کودک فلسطینی در چند وقت اخیر گرفتار مشکلات رفتاری و صدمات ناشی از جنگ بوده و مورد حمایت و پشیتبانی روحی و روانی قرار گرفته اند.

وایت اعلام کرد: جنگ اخیر اسرائیل پیشرفت اقتصادی در نوارغزه را که پیش بینی می شد امسال به نسبت سه دهم درصد افزایش یابد، با مشکل مواجه کرد.

این مقام آنروا خاطرنشان کرد: شرایط نوارغزه دشوار است، به ویژه که میزان بیکاری و فقر در این منطقه در حال افزایش است و هر شخصی که حقوق ماهیانه دریافت می کند معمولا مخارج دو یا سه خانواده دیگر را نیز تأمین می کند.

وایت در ادامه توافق آتش بس در نوارغزه را حائز اهمیت توصیف و بر ضرورت بازسازی نوارغزه پس از درگیری اخیر تأکید کرد.

وی افزود: آنروا خسارت حدود ۸۳۰۰ خانه مسکونی متعلق به خانوارهای پناهجوی فلسطینی را که به صورت کلی یا جزئی خسارت دیده اند، ثبت کرده است. حدود یک هزار و ۲۱۱ خانوار همچنان از منازل خود آواره هستند و به عنوان کمک هزینه اجاره بها و تامین برخی از مایحتاج منزل از آنها حمایت شده است.

توماس وایت در پایان گفت: آنروا به تلاش های خود برای مذاکره با طرف های کمک کننده برای آغاز روند بازسازی خانه های ویران شده پناهجویان فلسطینی ادامه می دهد و آلمان تاکنون با این مسئله موافقت کرده است.

کد خبر 5343632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      0 0
      کودکان سیستان و بلوچستان هم مشکل زیاددارند
    • AA IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      0 0
      خوش بحال مردم غزه در ایران 90 درصد بچه ها احتیاج به روانپزشک دارن.