۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

رئیسی:

مذاکره مدنظر ایران «نتیجه محور» است/ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی

مذاکره مدنظر ایران «نتیجه محور» است/ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی

سمنان- رئیس جمهور ایران اسلامی با بیان اینکه مذاکره مدنظر ما یک مذاکره «نتیجه محور» است، گفت: به هیچ عنوان از خواسته به‌حق ملت ایران کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در مراسم گرامی داشت ۱۳ آبان و روز استکبار ستیزی به میزبانی مصلای سمنان با بیان اینکه مذاکره مدنظر ما یک مذاکره «نتیجه محور» است، تاکید کرد: همان‌طور که ایران پیش‌تر اعلام کرده است، میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که منجر به تضییع منافع ملت ایران می‌شود، ایستادگی می‌کنیم، افزود: ما به هیچ عنوان از خواسته به‌حق ملت ایران یا همان چیزی که به روشنی اعلام کردیم یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس جمهور با اشاره به تعیین زمان بندی برای مذاکرات، بیان داشت: ما مشخصاً از منافع ملت ایران به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد و همزمان، هم رفع تحریم‌ها و هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد.

رئیسی در ادامه به گرامی داشت روز ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان، یادآور پرچمداری امام (ره) در مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی است و لذا یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای دانش آموز و دانشجو را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره اقدامات قلدر مابانه و همچنین مداخله جویانه آمریکا در منطقه را تقبیح کرده‌اند که نمونه آن اتفاقات روزهای اخیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ما قدردان پاسخ‌های هوشمندانه و مقتدرانه پاسداران غیور مرزهای عزت و استقلال کشور هستند، تاکید کرد: سابقه دشمنی آمریکا با مردم ایران ۴۰ ساله نیست بلکه این دشمنی، بیش از ۷۰ ساله است.

رئیس ادامه داد: آمریکا در دوره نخست ۳۰ ساله دشمنی خود علیه مردم ایران، با کودتا و حمایت از حاکمان دست‌نشانده در چپاول منافع ملت ایران موفق بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این ملت ایران اسلامی بودند که همواره پیروز میدان مقابله با دشمنی‌های بی پایان آمریکا، محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، کابینه سیزدهم امروز برای بررسی پروژه‌ها و مشکلات استان سمنان در این استان حضور دارد.

کد خبر 5343673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha