۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

تضعیف و وابستگی کشورها هدف اصلی استکبار است

تضعیف و وابستگی کشورها هدف اصلی استکبار است

قزوین - نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی استکبار ضعیف نگه‌داشتن ملت‌ها است تا ملت‌ها را به خود وابسته کند.

به گزارش خبرنگار مهر سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در مراسم تجمع ۱۳ آبان که پیش از ظهر امروز در مزار شهدای استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: روز سیزدهم آبان برای ما تجلی روز ۱۳ آبان در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ است که بعد از تسخیر لانهٔ جاسوسی در ۱۳ آبان آخرین سیطره‌های نفوذ آمریکا در ایران قطع شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در زمان تسخیر لانه جاسوسی کارمندان به این نتیجه رسیدند که در محاصره هستند و به دو گروه تقسیم شدند، گروهی با دانشجویان مقابله و عده‌ای در قسمت‌های حساس سفارتخانه مطالب مهم و اسناد را مخدوش کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه لایه کاپیتولاسیون ریشه در تاریخ دارد مطرح کرد: اولین بار این مصونیت در معاملهٔ ننگین ترکمانچای برای روس‌ها و سپس معامله‌ی گلستان بود و فریاد امام در خصوص این مسئله در تاریخ ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه مصونیت قضائی یک خوی استکباری بود گفت: طبق آیات قرآن تحقیر کردن یک ملت یا یک قوم او را به تبعیت و وابستگی می‌رساند که نقشه دشمن نیز همین مسئله بود اما امام در مقابله این مسئله قیام کرد و سپس آن سخنرانی تاریخی امام در ۱۳ آبان در تاریخ به ثبت رسید.

این مسئول ابراز کرد: دشمنان قصد داشتند امام را از امت بگیرند تا حکومت را نابود کنند اما به خواست خدا امام پس از ۱۴ سال به میهن بازگشت و انقلاب شکوهمند ما پیروز شد و حالا ۴۲ سال از این پیروزی شکوهمند می‌گذرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی استکبار ضعیف نگه‌داشتن ملت‌ها است تا ملت‌ها را به خود وابسته کند که البته شیوه‌های ضعیف کردن ملت‌ها نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است امروز آمریکا می‌خواهد به وسیلهٔ تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و مانع شدن از پیشرفت ملت کشور ما را ضعیف نگه دارد.

این مسئول تأکید کرد: آمریکا با مذاکرات هسته‌ای در تلاش بود تا قدرت هسته‌ای را از ما سلب کند چرا که دانش هسته‌ای نماد قدرت در کشورها بود و آمریکا درصدد آن بود که ما را از قدرتمند شدن باز دارد که البته تا حدودی هم در این راستا حرکت کرد اما ملت در برابر این خواسته آمریکا ایستاد.

وی ابراز کرد: آزادسازی ارزهای بلوکه‌شده ما در بانک‌های خارجی، رفع تحریم‌ها بر اساس قانون راهبردی جهت اطمینان قرار گرفتن پول نفت در جریان بانکی یکی از مسائل مهم و قابل توجه است.

وی تصریح کرد: پیمان‌شکنی آمریکا برای ما محرز است و ما از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شویم راه مبارزه با استکبار راه روشنی است.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی بیان کرد: برای مقابله با استکبار موضوعاتی همچون ایجاد امیدواری در مردم لازم است همان‌طور که رهبر انقلاب حتی در سخت‌ترین شرایط وقتی صحبت می‌کنند امیدواری را درمیان مردم می‌آفرینند ملت ایران هر آنچه در عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی در مقابل استکبار ایستاده و به پیروزی رسیده است در ۸ سال دفاع مقدس با دست خالی در برابر تمام دنیا جنگید و پیروز شد.

وی افزود: سوریه یمن عراق لبنان فلسطین و سایر کشورها طرفداران انقلاب اسلامی قدرت به دست دارند و اکنون شعار یمنی‌ها همان شعارهای ملت ایران است و اگر ما اینجا مرگ بر آمریکا می‌گوئیم ملت یمن بارها این شعارها را تکرار می‌کند.

این مسئول تأکید کرد: پهبادهای ما در سراسر جبهه مقاومت همه‌جا را تحت پوشش خود قرار داده‌اند و اگر یک‌زمانی ما باید مسیری برای طی کردن سوریه تا لبنان پیدا می‌کردیم اکنون قرارگاه‌های فاطمیون، حیدریون و زینبیون در سوریه مستقر هستند.

وی افزود: اگر زمانی طراحی و ساخت انواع سانترفیوژهای صنعتی و پزشکی موردنیاز از پاکستان وارد می‌شد اما اکنون کشور ما خوشبختانه به دانش‌های پیشرفته‌ای دستیابی پیدا کرده است.

این مسئول ضمن اشاره طراحی و ساخت انواع لیزرهای صنعتی و دستیابی به دانش‌های جدید عنوان کرد: ایران یکی از قدرت‌های بزرگ موشکی منطقه است و دشمن به دنبال این است که بعد از برجام هسته‌ای به دنبال برجام موشکی باشد اما باید گفت که در خصوص پیشرفت‌های موشکی جای هیچ‌گونه مذاکره وجود ندارد و نخواهد داشت.

وی علت سلطهٔ استکبار را عدم قدرت دانست و افزود: خدمت بیشتر به مردم راه دیگری است که می‌تواند ما را در مقابله با دشمن قدرتمند کند به تعبیر دیگر تلاش ما برای جلب رضایت مردم راه مقابله با استکبار است.

وی با اشاره به اینکه در مجلس به دنبال رفع کسری بودجه هستیم افزود: راه دیگر مقابله با استکبار راه مقابله با آمریکا، تحکیم وحدت میان ملت است و مسئولان باید از معیشت مردم حمایت کنند و در راستای حل مشکلات اقتصادی بکوشند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه تثبیت شرایط اقتصادی از برنامه‌های اصلی دولت است بیان کرد: تورمی ۴۵ درصدی که در کشور به وجود آمد بی‌سابقه بود از سوی دیگر تحریم‌های ظالمانه تشدید شد و دولت در تلاش است تا با توجه به شرایط موجود با همراهی مجلس بتواند گام‌های مؤثری در راستای حل مشکلات بردارد.

کد خبر 5343867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha