۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶

امام جمعه میامی:

سهم میامی از درآمد معادن پرداخت شود/ ۱۲روستا محروم از نعمت گاز

سهم میامی از درآمد معادن پرداخت شود/ ۱۲روستا محروم از نعمت گاز

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه سهم میامی از درآمد معادن شهرستان احصا و پرداخت شود، گفت: معادن سال‌ها است که ذخایر مردم را می‌برند و فقط آلودگی محیط زیست و تخریب را بر جای می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان سمنان، بیان کرد: مردم زیر بار فشار اقتصادی و تورم معیشتی هستند اما با تحول در ارتباط با انتخابات و روی کار آمدن دولت سیزدهم، امیدها در دل‌های مردم روشن شده است.

وی با بیان اینکه انتظار نداریم که یک شبه تمام مشکلات حل شود اما اقدامات رئیس جمهور نشان داده که امید برای رخ دادن اتفاقات مثبت در کشورمان پدید آمده است، ابراز کرد: سیاست دولت رئیسی و حضور هفتگی به استان‌های کشور نشان داده که دولت توجهی به مردم دارد، یکی از ویژگی‌های رئیسی این است که در سفر به نقاط محروم بدون حجاب و واسطه پای درد دل مردم می‌نشیند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه مشکلات و ظرفیت‌ها در سفرهای استانی رئیس جمهور بررسی، احصا و دسته بندی می‌شوند و مجموع اقدامات نشان می‌دهد که نتایج و برکات سفر رئیس جمهور به استان سمنان نیز مثبت بوده است، تاکید کرد: همین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که اعتماد مردم در حال افزایش است.

صفایی پور با بیان اینکه معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به میامی سفر داشت تا از نزدیک در جریان مشکلات شهرستان قرار گیرد، بیان داشت: درد مردم منطقه میامی و کالپوش مطرح شده که جای تقدیر و تشکر دارد چرا که بالاخره دولت به ۱۲ روستای منطقه فرومد از نعمت گاز محروم هستند و چهار، پنج روستا در منطقه پل ابریشم که مردم در دشوارترین شرایط زندگی می‌کنند، نگاه ویژه داشته است.

وی با بیان اینکه میامی بیشترین رأی را در انتخابات دو دوره اخیر ریاست جمهوری به حجت‌الاسلام رئیسی داده شده است، گفت: مقوله معادن میامی از جمله دیگر موضوعات و مطالبات بود که در سفر رئیس جمهور مطرح شد و خوشبختانه سخنان مردم به گوش رئیس جمهور رسید و حتی وی در نشست خبری به موضوع یک درصد حق روستاهای همجوار معادن اشاره کرد که می‌تواند در توسعه میامی مؤثر باشد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور داد که قانون سهم روستاها از معادن از همین شنبه اجرایی شود، گفت: سال‌ها است که ما سوال می‌کنیم درآمدهای فراوان معادن میامی در کجا خرج می‌شود؟

صفایی پور افزود: درصدی که می‌بایست معادن و صنایع به مردم روستاها و شهرهای همجوار بدهند چقدر می‌تواند در توسعه روستاها و شهرها کمک یار شوراها و دهیاری‌ها باشد؟ معادن امروز منابع میامی را می‌برند فضا و بهداشت را آلوده و تخریب می‌کنند و از سوی دیگر مردم می‌مانند و زباله‌ها؛ در حالی که ذخایر ارزشمندشان از دست رفته است.

کد خبر 5344310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha