۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۸:۴۶

مهر گزارش می دهد؛

واکسیناسیون ۸۱ درصد جمعیت ایلام/۳ شهر استان قرمز شدند

واکسیناسیون ۸۱ درصد جمعیت ایلام/۳ شهر استان قرمز شدند

ایلام-هرچند تاکنون ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال ایلام واکسینه شده اند، اما هنوز سه شهر در استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: تاکنون ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان یک دوز واکسن کرونا و ۵۵ درصد نیز هر ۲ دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

هر چند تسریع در روند واکسیناسیون عمومی به کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا منجر شده اما آمارها نشان می‌دهد چرخه این ویروس فعال است و این ویروس همچنان موجب بستری افراد در بیمارستان‌ها و مرگ و میر تعدادی از بیماران می‌شود.

آنچه در استان ایلام امروز از اهمیت زیادی برخوردار است مسئولیت پذیری اجتماعی مردم در برنامه‌های جمعی و گروهی مثل شرکت در واکسیناسیون است.

مجموع مبتلایان به کرونا در استان ایلام ۶۴ هزار و ۴۳۲ نفر و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا نیز هزار و ۱۳۵ نفر است. آمارها نشان می‌دهد فوتی‌های ناشی از کرونا هیچ گونه واکسنی تزریق نکرده‌اند.

واکسیناسیون ۸۱ درصد جمعیت ایلام/۳ شهر استان قرمز شدند

شهرستان‌های چرداول و دره شهر و ایوان در وضعیت قرمز، ایلام، آبدانان و ایوان در وضعیت نارنجی و دهلران، مهران، ملکشاهی، چوار، بدره، سیروان و هلیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان بدره واکسن کرونا تزریق کردند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بدره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بدره یکی از شهرستان‌های برتر استان در زمینه مشارکت فعال مردم در اجرای طرح واکسیناسیون بر علیه ویروس کرونا است.

نصرت الله همتی افزود: تا کنون بالای ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان بدره واکسن کرونا در نوبت اول و ۷۶ درصد مردم نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

همه واکسن‌ها موثر هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بهترین واکسن، واکسنی است که در دسترس شما و آماده تزریق است، همه واکسن‌ها موثر هستند و همه آنها نیز تایید شده هستند.

واکسیناسیون ۸۱ درصد جمعیت ایلام/۳ شهر استان قرمز شدند

عباس قیصوری افزود: تاکنون حدود ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان ایلام یک دوز واکسن و ۵۵ درصد نیز هر ۲ دوز واکسن کرونا در استان تزریق کرده‌اند.

۹۶ درصد از دانش آموزان بدره واکسینه شدند

مدیر آموزش و پرورش بدره نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان نیز در حال انجام است.

حسین کاظمی افزود: تاکنون ۹۶ درصد از دانش آموزان و ۹۵ درصد از فرهنگیان شهرستان بدره واکسینه شده‌اند.

بدره در رتبه اول واکسیناسیون در استان ایلام

فرماندار بدره نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان بدره در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و از نظر تزریق واکسیناسیون نیز این شهرستان در رتبه اول استان ایلام قرار دارد.

مسلم تیرافکن بیان کرد: آنچه که امروز بسیار مهم است مشارکت مردم در طرح واکسیناسیون و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است چرا که ایمن سازی جمعی می‌تواند به ریشه کنی این بیماری کمک کند.

کد خبر 5344674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha