۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۸:۲۹

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی خبر داد؛

کاهش فرزندآوری در خراسان شمالی/ ثبت ۸۲۰۰ ولادت در استان

کاهش فرزندآوری در خراسان شمالی/ ثبت ۸۲۰۰ ولادت در استان

بجنورد- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از از ولادت ۸ هزار و ۲۸۳ نوزاد در استان طی ۷ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این عدد در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

علی زاهدی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر از ثبت ۸ هزار و ۲۸۳ واقعه ولادت طی ۷ ماهه سال جاری در خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱.۸ درصد کاهش همراه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی ادامه داد: مجموع موالید ثبت شده، تعداد ۴ هزار و ۲۷۳ پسر و ۴ هزار و ۱۰ دختر را شامل می‌شود.

وی افزود: با توجه به آمار تفکیکی موالید ثبت شده بر حسب جنس، به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۷ ولادت پسر در خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

زاهدی نیا گفت: همچنین از کل موالید ثبت شده طی ۷ ماه نخست سال جاری، ۵ هزار و ۶۵۰ واقعه شهری و ۲ هزار و ۶۳۳ واقعه روستایی می‌باشد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به جمعیت میان دوره‌ای استان، نرخ خام حاصل از ثبت موالید در خراسان شمالی، ۱۵.۶ در هزار می‌باشد که از متوسط کشوری بالاتر است.

وی در انتها گفت: با توجه به گزارش ولادت‌های ثبت شده بیشترین فراوانی ولادت به گروه سنی مادران ۲۵ تا ۲۹ سال با تعداد ۲ هزار و ۲۳۷ رویداد ولادت اختصاص یافته است.

کد خبر 5345509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha