۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۹:۱۵

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان مطرح کرد؛

لزوم آغاز آموزش حضوری در دانشگاه ها

لزوم آغاز آموزش حضوری در دانشگاه ها

همدان_مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت:مدارس و دانشگاه‌های ایران باید با استفاده از تجربیات سایر کشورها به تدریج به سمت آموزش حضوری و تلفیقی از حضوری و مجازی حرکت کنند.

بنیامین قوام پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آموزش مجازی در کنار فواید و تجربیات مثبتی که به همراه داشت، موجب شد تا مراکز آموزشی کشور از جمله مراکز آموزش عالی مجهز به سامانه آموزش آنلاین شوند، ادامه داد: در ابتدا با مشکلات بسیاری مواجه شدیم و تحصیل به صورت مجازی به صورت کامل و جامع جایگزین آموزش حضوری درس‌ها نشد و با توجه به محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کند، با ادامه این روند نسلی که دچار مشکلاتی درسی است، تحویل جامعه خواهد شد.

وی افزود: مسئولان ستاد مبارزه با کرونا باید هر چه زودتر تصمیمات نهایی خود را اجرایی کنند و از به تأخیر انداختن وعده‌های خود در مورد زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پرهیز کنند چرا که موجب سردرگمی دانشجویان و دانش آموزان و همچنین ایجاد فشارهای روانی بر آنان می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها کمی ریسک پذیر است ولی باید این نکته را هم توجه داشته باشیم با ادامه آمورش مجازی، نسل آینده نه تنها دانش کافی برای اداره فردای کشور را ندارد بلکه با حضور این قشر در فضای آلوده و ناامن مجازی، زمینه ترویج مشکلات روحی و ضدفرهنگی نیز ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: مدارس و دانشگاه‌های ایران نیز باید با استفاده از تجربیات سایر کشورها قاطعانه و به تدریج به سمت آموزش حضوری و تلفیقی از حضوری و مجازی حرکت کنند در غیر این صورت بازگشایی کلاس‌های درس پس از مدت بسیار طولانی شاید دیگر امکان پذیر نباشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان گفت: با شروع واکسیناسیون گسترده عمومی از چند ماه اخیر و واکسینه شدن درصد قابل توجهی از جامعه وزارت علوم و آموزش و پرورش به تدریج آماده آموزش حضوری کلاس‌های درسی می‌شوند.

کد خبر 5345544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha