۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷

دبیر انجمن شعر زنان شیراز:

زندگی کتاب‌خوان‌ها را امن کنیم/ هزینه های چاپ کاهش یابد

زندگی کتاب‌خوان‌ها را امن کنیم/ هزینه های چاپ کاهش یابد

شیراز- دبیر انجمن شعر زنان شیراز با اشاره به راهکارهای کتاب خوان شدن جامعه، گفت: بهترین راهکار این است که زندگی کتاب‌خوان‌ها را امن کنیم تا آنها با مشکلات کمتری کتاب تهیه کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پروانه نجاتی، دبیر انجمن شعر زنان شیراز و صاحب ۱۷ مجموعه شعر است که تازه‌ترین اثرش با نام «زنی با داغ و دغدغه» را که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از سوی انتشارات صریر منتشر شد، به سردار حاج قاسم سلیمانی تقدیم کرده است.

این مجموعه شعر در واقع تجدید چاپ سه کتاب پرطرفدار این بانوی هنرمند است که تاکنون هفت رساله کارشناسی ارشد از محتوای این کتاب برای شناخت عمیق‌تر ادبیات دفاع مقدس در دانشگاه‌های کشور به رشته تحریر در آمده است.

کتاب شعر «زنی با داغ و دغدغه» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و ۳۶۶ صفحه قطع رقعی به بهای ۳۵ هزار تومان در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقمندان قرار دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب اهالی شعر شیراز در هفته کتاب باشد.

این شاعر که در سال ۱۳۷۳ انجمن شعر زنان شیراز را بنیان گذاشت و ۲۶ سال از عمر خویش را صرف تعلیم و تعلم نسل جوان و علاقمند به شعر کرده است در پاسخ به اینکه «برای علاقمند کردن مردم به کتاب چه باید کرد» توضیح داد: من فکر می‌کنم نیازی نیست برای کتاب‌خوان کردن مردم کار خاصی بکنیم، بلکه بهترین راهکار این است که زندگی کتاب‌خوان‌ها را امن کنیم.

وی ادامه داد: من مطمئن هستم کتاب‌ها هم ما را به خودشان دعوت می‌کنند، در دنیای انرژی این امکان دارد. به عنوان مثال یکی از طرفداران مهربانم کتاب «رؤیای نیمه شب» را که خودش دوست داشت، خرید و برای من پست کرد. من الان به خواندن این کتاب دعوت شدم و این روزها از خواندن آن لذت می برم.

وی با اشاره به هزینه‌های چاپ و نشر وقیمت تمام شده یک کتاب، تصریح کرد: فکر می‌کنم یکی از مهمترین وظایف مسئولین کم کردن هزینه‌ها وثبات بازار است. چه برای کتاب چه برای چیزهای دیگر. در این صورت حتی اگر کتاب نخوان ها کتاب‌خوان نشوند، حداقل علاقمندان به کتاب می‌توانند با مشکلات کمتری به کتابخوانی بپردازند.

نجاتی شیرین‌ترین خبراخیر در حوزه کتاب را پیدا شدن یک کتابخانه قدیمی پر از کتاب‌های دست نویس از دوران مغول‌ها عنوان کرد و گفت: امیدوارم کتاب‌های به زبان فارسی هم در بین آنها باشد.

وی تلخ‌ترین خبر در حوزه کتاب را محدودیت برای ایجاد نمایشگاه‌های حضوری دانست و گفت: من کتاب را حتماً باید ورق بزنم. لمس کنم. قلم نویسنده را چک کنم و بعد بخرم. با خرید مجازی کتاب خیلی سخت ارتباط می‌گیرم. امیدوارم به زودی شاهد نمایشگاه‌های حضوری کتاب باشیم.

به گزارش مهر روز بیست و چهارم آبان ماه، آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی است. بدیهی است آشنایی با تازه‌ترین آثار هنرمندان شهر و استان و استفاده از تجربیات اهالی شعر و ادب فارس که زندگی شأن پیوسته با کتاب گره خورده می‌تواند به غنای برنامه‌های هفته کتاب بیفزاید.

کد خبر 5345677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha