۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹

معاون علوم پزشکی شیراز:

۱۵۲۱ مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند/۱۹۵ نفر در «آی سی یو»

۱۵۲۱ مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند/۱۹۵ نفر در «آی سی یو»

شیراز - معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند و امار کل بستری در حال حاضر به یک هزار و ۵۲۱ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۷۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۳۰ هزار و ۸۸۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۲۷ هزار و ۹۱۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۳ هزار و ۱۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۸۴ هزار و هشت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسؤول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۷۰ هزار و ۴۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با اعلام بستری ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا و دارای علائم کرونا ویروس در شبانه روز گذشته در سطح بیمارستان‌های استان، افزود: با بستری موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، به هزار و ۵۲۱ نفر رسیده که از این تعداد، ۱۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۵۳ نفر عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: اگرچه آمار موارد بستری مبتلایان به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان رو به کاهش است، اما کماکان آمارها نگران کننده است و نیاز به توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احساس می‌شود.

او از درمان سرپایی هزار و ۶۱۴ بیمار مبتلا و دارای علائم کرونا ویروس طی شبانه روز گذشته در مراکز ۱۶ ساعته استان خبر داد و توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کرونا ویروس، به پزشک خانواده خود و یا مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا ویروس (۱۶ ساعته) مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: ضرورت دارد تمام مردم استان اعم از افرادی که واکسینه شدند و یا هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و ترددهای غیر ضروری را برای ایمنی عمومی، کنترل و غلبه بر کروناویروس جدی بگیرند.

کد خبر 5346000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha