۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۹:۳۱

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست اصفهان:

امسال ۱۲ نفر محیط‌بان در اصفهان استخدام می‌شوند

امسال ۱۲ نفر محیط‌بان در اصفهان استخدام می‌شوند

اصفهان- فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: سهمیه استخدام محیط‌بان در این استان امسال ۱۲ نفر بوده که در حال انجام است.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در همه مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست کمبود نیروی محیط‌بان داریم، اظهار داشت: به علت کمبود نیرو، تنها دو محیط‌بان از پناهگاه حیات وحش یخاب با وسعت ۲۷۰ هزار هکتار، صیانت می‌کنند.

وی شمار محیط‌بانان استان را حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: سهمیه استخدام محیط‌بان از سوی سازمان اعلام می‌شود که سالیانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر محیط‌بان در سراسر کشور اضافه می‌شود که در مقایسه با وسعت مناطق چهارگانه کم است و امسال از ۲۵۰ نفر محیط‌بانی که در سازمان استخدام خواهند شد، سهم اصفهان ۱۲ نفر بوده که امور استخدامی آنها در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست اصفهان درباره واکسیناسیون محیط‌بانان استان نیز ابراز داشت: همه محیط‌بانان ما واکسن کرونا دریافت کردند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۱۵ درصد از محیط‌بانان ما به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه مشکل حادی نداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مناطق چهارگانه و تحت مدیریت محیط زیست استان اصفهان ۲۴ منطقه شامل یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۰ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است که در مجموع بالغ بر ۲۲۸۰۰۰۰ هکتار وسعت دارند.

این مناطق با نام‌های پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو، پناهگاه‌های حیات وحش عباس آباد، یخاب و کوه بزرگی و مناطق حفاظت شده کرکس، کهیاز، دالانکوه، خارو، مجموعه فسیلی سپاهان، تالاب بین المللی گاوخونی و مناطق شکار ممنوع با تنوع بالا و غنای ارزشمند زیستی شامل کلاته، حنا، ستبله، شاهقنداب، گلستانکوه، زرچشمه، دشتک، ونک، پلنگ گالون و کرکس است.

کد خبر 5346374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha