رایزنی نجیب میقاتی با معاون دبیر کل اتحادیه عرب

رایزنی نجیب میقاتی با معاون دبیر کل اتحادیه عرب

نخست وزیر لبنان در دیدار با معاون دبیر کل اتحادیه عرب به موضع گیری جدید درباره روابط بیروت با عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در دیدار با حسام زکی معاون دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد: لبنان مایل به از سرگیری روابط عادی با عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی افزود: لبنان همه تلاش خود را برای از بین بردن موانع موجود بر سر راه این روابط و حل مشکلات به وجود آمده به کار خواهد بست.

نخست وزیر لبنان به اطلاع حسام زکی معاون دبیر کل اتحادیه عرب رساند، اتحادیه عرب می تواند به نقش اساسی خود در این زمینه عمل کند و تصریح کرد: ما برای ایفای نقش آن در نزدیک کردن دیدگاهها و از بین بردن اختلاف نظرها تاکید داریم.

همچنین حسام زکی معاون دبیر اتحادیه عرب با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان هم دیدار و گفتگو کرد.

زکی گفت: روابط میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس تاریخی و محکم است و ما در راستای احیای روابط میان طرفین حرکت می کنیم و امیدواریم که همه در راستای تحقق این هدف تلاش کنند.

بوحبیب هم تاکید کرد: اتحادیه عرب حلقه وصل میان لبنان و کشورهای عربی است و ما از تلاشهای آن برای تقویت روابط میان لبنان و کشورهای عربی حمایت می کنیم.

کد خبر 5346857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha