۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی:

اهدای خون در خراسان جنوبی ۳ درصد افزایش یافت

 اهدای خون در خراسان جنوبی ۳ درصد افزایش یافت

بیرجند - مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی با اعلام اینکه وضعیت ذخایر خونی استان خوب است، گفت: اهدای خون در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته است.

ابراهیم میری مقدم در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه طول عمر خون زیاد نمی باشد و عمر بعضی از فرآورده های خونی ۳روز، بعضی ۳۵ روز و بعضی دیگر ۴۲ روز است، بیان داشت: وضعیت ذخایر خونی استان خوب است.

وی گفت: امروز دوشنبه در گروه های خونی Oمنفی و Aمنفی مشکل داریم و با توجه به سردی هوا ،اهدای خون مقداری کاهش داشته است ولی نیاز بیمارستان ها و بیماران بستری در آنها بدون توجه به شرایط جوی باید تامین شود .

وی با اعلام اینکه اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: افرادی که واکسن کرونا زده اند در صورتی که هیچ علائمی ندارند یک یا دو روز بعد از تزریق می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی از امکان اهدای خون در روز های دوشنبه و پنجشنبه هر هفته در قاین، یکشنبه و چهارشنبه در فردوس و همه روز های هفته در طبس خبر داد و عنوان کرد: در بقیه شهرستان های استان به دلیل نبود استانداردهای لازم با همکاری هلال احمر از طریق تیم سیار این کار انجام می شود.

میری مقدم با بیان اینکه ساختمان در حال احداث مرکز خونگیری مرکز استان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تاکنون حدود۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان انتقال خون برای این منظور هزینه شده است.

وی اضافه کرد: ۴.۵ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز است و با انجام این کار خونگیری در مرکز استان بیش از ۲ تا ۲.۵ برابر افزایش می یابد و هر چه دیرتر بودجه مورد نظر تامین شود علاوه بر افزایش هزینه تکمیل آن، مردم از ارائه خدمات بهتر در این زمینه محروم خواهند بود.

وی با بیان اینکه تجهیز این مرکز توسط سازمان انتقال خون کشور انجام خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، عنوان کرد: برای تکمیل ساختمان خونگیری مرکز استان نیازمند یاری افراد خیر می باشیم تا در مدت زمان کمتری تکمیل و به بهره برداری برسد.

کد خبر 5346987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha