۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲

 دو شهید گمنام شناسایی شدند

 دو شهید گمنام شناسایی شدند

دو شهید گمنام که در شهرهای تویسرکان همدان و کردکوی استان گلستان دفن شده بودند شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دو شهید گمنام شناسایی شدند. شهید محمد خیامیان پاقلعه که در سال ۱۳۹۱ به‌عنوان شهید گمنام در شهر تویسرکان همدان دفن شده بود. شهید فیض الله غضنفری که در سال ۱۳۹۱ به‌عنوان شهید گمنام در کردکوی استان گلستان دفن شده بود.

تفحص شهدا، دو شهید گمنام از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند. این شهدای عزیز در سال‌های گذشته، پس از عدم شناسایی _علیرغم تلاش‌های انجام شده_ به‌عنوان شهید گمنام در تویسرکان و کردکوی دفن شده بودند.

شهید محمد خیامیان پاقلعه، فرزند مهدی، متولد ۱۳۴۸، جمعی لشکر ۱۴ امام حسین(ع) از اصفهان به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ در تک دشمن در فاو به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۱ در تویسرکان همدان دفن شد.

شهید فیض الله غضنفری، فرزند گل محمد، متولد ۱۳۳۱، از سوادکوه به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در فاو به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال۱۳۹۱ در کردکوی گلستان دفن شد.

یکشنبه ۱۶ آبان پس از سال‌ها چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این دو شهید به خانواده‌شان اطلاع داده شد و این خانواده‌ها از چشم‌انتظاری درآمدند.

کد خبر 5347519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha