۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان:

راه روستایی محور مهدی آباد فین در نیمه اول ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد

راه روستایی محور مهدی آباد فین در نیمه اول ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد

بندرعباس - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: در صورت تامین مالی ۱۸ میلیارد تومانی، پروژه احداث راه روستایی محور مهدی آباد فین تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف عابدینی با اشاره به برآورد هزینه اجرای پروژه برای برگزاری مناقصه تکمیل عملیات اجرایی محور روستایی مهدی آباد از توابع بخش فین، اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار این پروژه تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه راه روستایی مهدی آباد از توابع بخش فین یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این مسیر از سمت روستای بناب شهرستان بندرخمیر، ۱۲ کیلومتر طول دارد که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: خاک برداری کل مسیر مورد اشاره و زیرسازی بخش عمده‌ای از آن تاکنون انجام شده و هفت کیلومتر از مسیر نیز سال گذشته در قالب طرح ابرار راه‌های روستایی آسفالت شده است.

وی با اعلام اینکه تکمیل عملیات اجرایی زیرسازی، ابنیه فنی و کانال‌های هدایت آب این مسیر به طول پنج کیلومتر باقی مانده است، گفت: با توجه به پیش‌بینی اعتبارات، تکمیل پروژه در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

عابدینی ابراز داشت: این مسیر در منطقه کوهستانی قرار گرفته و به دلیل صعب العبور بودن به پل صراط مشهور است که پس از خاکبرداری وضعیت مطلوبی پیدا کرده است اما در دو قسمت، یکی در تنگه‌ای به طول ۶۰۰ متر که در بستر رودخانه وحشی و فصلی قرار دارد و دیگری نیز قبل از روستا و محل تلاقی با رودخانه شور به دلیل شدت آب‌بردگی پس از هر بارندگی با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات اعتباری و افزایش هزینه‌های اجرایی پروژه‌های راه سازی، تکمیل مسیر به تعویق افتاده است که در صورت تأمین اعتبار تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

عابدینی تصریح کرد: برای تکمیل این مسیر و پرداخت مطالبات پیمانکاران بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کد خبر 5348158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha