۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

وقوع ۶۸ حادثه ناشی از کار در واحدهای اقتصادی لرستان

وقوع ۶۸ حادثه ناشی از کار در واحدهای اقتصادی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی لرستان طی شش ماهه نخست امسال ۶۸ حادثه ناشی از کار در واحدهای اقتصادی این استان رخ داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها، رسالت مهم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را صیانت از کار و تولید عنوان کرد و گفت: تمام تلاش بازرسان کار در آگاهی بخشی و هشدار به کارگران به عوامل تهدید کننده و شناسایی مکان‌های ناایمن با هدف پیشگیری از حوادث ناشی از کار است تا نیروی انسانی با رعایت اصول ایمنی و محیطی امن بتواند در راستای تولید بهره وری داشته باشد.

وی به کاهش حوادث ناشی از کار در شش ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: با افزایش بازرسی‌های دوره‌ای و موردی توسط ۲۸ بازرس کار در استان در شش ماهه نخست امسال سه هزار و ۵۶۰ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی انجام داده که نسبت به مدت مشابه ۳۷ درصد از حوادث ناشی از کار کاهش یافته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: تعداد حوادث رُخ داده در سال گذشته تعداد ۱۰۵ مورد بوده که این حوادث در سال جاری به ۶۸ حادثه کاهش یافته است.

آشتاب تعداد نظارت مستقیم بر واحدهای اقتصادی را از طریق استقرار مسئول ایمنی در هر کارگاه و برگزاری آموزش‌های ایمنی را یکی از برنامه‌های کاهش حوادث عنوان کرد و اظهار کرد: کارشناسان این اداره کل در شش ماهه نخست سال جاری سه هزار و ۹۴۴ نفر آموزش‌های تخصصی ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان در راستای آشنایی بیشتر با مسائل ایمنی ارائه کرده‌اند.

کد خبر 5348483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha