شیخ نعیم قاسم تأکید کرد؛

لبنانِ مقاوم و مستقل، دنباله روی از هیچ کسی را نمی پذیرد

لبنانِ مقاوم و مستقل، دنباله روی از هیچ کسی را نمی پذیرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از عربستان می‌خواهیم مداخله در امور داخلی لبنان را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه از عربستان سعودی می‌خواهیم مداخله در امور داخلی لبنان را متوقف کند، تأکید کرد لبنانِ مقاوم، کشور مستقلی است که دنباله روی از هیچ کسی را نمی‌پذیرد.

وی که در مراسم فارغ‌التحصیلی مدارس امام مهدی (عج) سخن می‌گفت، افزود: ما چند روز با روز شهید فاصله داریم. این روز، نماد مقاومتی است که نجیب‌ترین رویکرد را روی کره زمین در مقایسه با سایر مقاومت‌ها به نمایش گذاشته است. پیروزی‌ها و موفقیت‌های این مقاومت، جبروت پوشالی اسرائیل را شکست، چهره منطقه را تغییر داد، مستکبران را سردرگم ساخت و آنها را مجبور کرد از سلاح بیشتری علیه ما استفاده کنند. این مقاومت، توطئه‌ها برای ایجاد خاورمیانه جدید را در جنگ تموز (ژوئیه) و جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ خنثی و با مانع مواجه کرد.

شیخ نعیم قاسم درباره بحران فعلی لبنان و عربستان گفت: عربستان، آغازگر مشکل فعلی با لبنان است و ما هیچ خواسته‌ای از ریاض جز متوقف کردن مداخله در امور داخلی کشورمان نداریم.

معاون دبیرکل حزب الله به حوادث الطیونه هم پرداخت و افزود: حزب الله و جنبش أمل با برخورد حکیمانه با جنایت حزب «القوات اللبنانیه» از پیش رفتن کشور به سوی سرنوشت نامعلوم جلوگیری کردند. ما خواهان قضاوت عادلانه، شفاف و به دور از هر گونه فشار در این خصوص هستیم.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پارلمانی آتی در لبنان تصریح کرد: برخی‌ها در لبنان به تازگی به خود آمده‌اند تا برای کسب منافع مادی پیش از انتخابات، علیه حزب الله رأی دهند ولی این کار به آنها هیچ کمکی نمی‌کند.

شیخ نعیم قاسم در پایان ضمن انتقاد از کسانی که برای تأثیر بر انتخابات لبنان از سفارت آمریکا پول دریافت می‌کنند، تصریح کرد: حزب الله موافق برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن است و ما سخن مردم لبنان و گزینه‌های انتخابی آنها را می‌پذیریم.

کد خبر 5348627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha