۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷

رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور:

۴ نفر بر اثر گاز گرفتگی در غاری در نیشابور جان باختند

۴ نفر بر اثر گاز گرفتگی در غاری در نیشابور جان باختند

نیشابور - رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور گفت: گاز گرفتگی یک گروه شش نفره در غاری در نیشابور سبب جان باختن چهار نفر از آنان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل شاه‌بیگی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گاز گرفتگی شش نفر در داخل غاری در ارتفاعات روستای «چاه‌نسَر» بخش میان‌جلگه نیشابور منجر به مسمومیت و مرگ ۴ تن از آنان شد.

وی با بیان این‌که با اعلام مرکز مدیریت و کنترل عملیات هلال احمر استان مبنی بر گاز گرفتگی شش شهروند در داخل غاری در ارتفاعات این روستا، اعزام تیم‌های تخصصی انجام شد، ادامه داد: عملیات جست‌وجو برای نجات این افراد با حضور به موقع عوامل اورژانس و تیم تخصصی سازمان آتش نشانی نیشابور آغاز شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور اضافه کرد: این عملیات از ساعت یک بامداد امروز با حضور عوامل آتش نشانی، اورژانس، تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیشابور، عوامل انتظامی و اهالی روستا آغاز شد که به دلیل سخت‌گذر بودن مسیر، عوامل عملیاتی بخشی از مسیر را پیاده طی کردند.

وی افزود: پس از رسیدن به موقعیت حادثه، با برپایی کارگاه و پس از هفت ساعت عملیات امداد در کوهستان، موفق به نجات دو نفر از این افراد و انتقال آنان به مراکز درمانی شدند.

شاه‌بیگی به گازگرفتگی این افراد درون غار اشاره و خاطرنشان کرد: این افراد از موتور برق بنزینی برای تأمین روشنایی داخل غار استفاده کرده بودند که به علت کمبود اکسیژن و وجود گازهای سمی در داخل غار، دچار گازگرفتگی شده و چهار تن آنان پیش از حضور امدادگران جان باخته بودند.

کد خبر 5348667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha