۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی مطرح کرد؛

صرفه‌جویی ۹۰ درصد مشترکین گاز طبیعی خراسان رضوی

صرفه‌جویی ۹۰ درصد مشترکین گاز طبیعی خراسان رضوی

مشهد- مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به صرفه جویی ۹۰ درصد مشترکین گاز طبیعی، گفت: دو میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک گاز طبیعی خراسان رضوی مشمول بخشودگی یا تخفیف گازبها شدند.

حسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق مصوبه هیئت وزیران در سال گذشته، گازبها و تمامی هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی مشترکین کم مصرف، با الگوی تعیین شده در سکونت‌گاه‌های دائمی شهری و روستایی و همچنین سکونت‌گاه‌های عشایری از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ رایگان است.

وی افزود: خراسان رضوی دارای دو میلیون و ۳۳۰ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی است که از شروع اجرای طرح تاکنون دو میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک یعنی معادل ۹۰ درصد مشترکین شامل بخشودگی یا تخفیف گاز بها شده‌اند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: الگوی مشترکین کم‌مصرف در تمامی شهرهای استان خراسان رضوی از نیمه فرودین تا نیمه آبان هر سال ۴۵ مترمکعب در ماه و در فصل سرد سال یعنی از نیمه آبان‌ماه تا نیمه فرودین سال بعد، ۲۰۰ مترمکعب در ماه است که بخشودگی و تخفیف در گازبها یک پاداش برای خانواده‌هایی است که در مدیریت مصرف مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که میزان مصرف گاز طبیعی ایران در مقایسه با دیگر کشورهای سردسیر جهان بسیار بالا است، ادامه داد: مشترکین گاز طبیعی که مصرف آنان در سال نسبت به مدت مشابه دو سال قبل به میزان ۱۰ درصد کاهش پیدا کند، مشمول تخفیف ۱۵ درصدی به‌عنوان پاداش صرفه‌جویی خواهند شد.

افتخاری خاطرنشان کرد: تمام مشترکین گاز طبیعی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.egas.ir و درج شماره اشتراک، نسبت به مشاهده میزان مصرف خود در سال‌های قبل اقدام کرده و با بکارگیری دستورالعمل‌های گفته شده از مزایایی «طرح ملی گازبهای رایگان» بهره‌مند شوند.

کد خبر 5348715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha