۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹

مدیرکل دامپزشکی اردبیل:

حراست از سرمایه عظیم دامی سلامت عمومی را تضمین می‌کند

حراست از سرمایه عظیم دامی سلامت عمومی را تضمین می‌کند

اردبیل - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بر تضمین سلامت عمومی با تکیه بر حراست و حفاظت از سرمایه‌های عظیم دامی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهلول تکلوی عصر چهارشنبه در بازدید از یکی از واحدهای تولید صنایع غذایی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل انجام شد، اظهار کرد: پیشگیری از بیماری‌های مختلف دام و طیور، دامپزشکی را از معدود دستگاه‌های اجرایی استان به لحاظ پدافند غیر عامل قرار داده است و براین اساس حفظ و حراست از سرمایه عظیم دامی منطقه و تضمین سلامت عمومی باید در رأس مأموریت‌های مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی در حوزه صادرات دام و فراورده‌های خام دامی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از یک هزار و ۸۶۰ تن پا و پنجه مرغ از این مجتمع تحت نظارت بهداشتی این اداره کل به کشورهای ویتنام، هنگ کنگ، چین و حتی امارات صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در همین مدت ۷۰۰ تن پودر خون و گوشت به کشور همسایه ترکیه صادر کرده ایم، تصریح کرد: صادرات فراورده‌های خام دامی صرفاً با مجوز دامپزشکی امکان پذیر است.

حراست از سرمایه عظیم دامی سلامت عمومی را تضمین می‌کند

تکلوی شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن در امنیت و سلامت عمومی جامعه و همچنین محدودیت‌های ناشی از آن را یادآور شد و بیان کرد: شیوع این همه‌گیری در فعالیت‌های دامپزشکی نیز اختلال‌های اساسی را ایجاد کرده است که با تلاش شبانه روزی کارکنان دامپزشکی در تولید دام و فراورده‌های خام دامی سالم توانستیم بخشی از این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وی گفت: علی رغم این بحران‌ها استان اردبیل در حوزه صادرات فراورده‌های خام دامی یکی از استان‌های موفق کشور بوده است.

کد خبر 5348863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha