۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان :

۹۹ باب کتابخانه عمومی در زنجان فعال است

۹۹ باب کتابخانه عمومی در زنجان فعال است

زنجان-سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از فعالیت ۹۹ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان خبر داد و گفت: ۳۶ باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج صادقی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: هفته کتاب از ۲۴ آبان تا یک آذر و با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» برگزار می شود، اظهار کرد: ۹۹ باب کتابخانه عمومی در این استان وجود دارد که ۳۶ باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به برگزاری پویش کتابخوانی «بهترین کتابی که خوانده ام» در استان زنجان اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از کتاب مورد نظر خود فایل ویدیویی به مدت حداکثر دو دقیقه تهیه کرده و با ارسال آن به صفحه مجازی evimeiz@ به پویش کتابخوانی «بهترین کتابی که خوانده ام» ارسال کنند.

صادقی با بیان اینکه بازه زمانی این پویش اول آبان تا ۳۰ آذرماه است و در پایان به پویش‌های برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود، تاکید کرد: در هفته کتاب جشنواره اهدای کتاب به کتابخانه ها را نیز داریم که در این راستا مردم خیّر و فرهنگ دوست استان می‌توانند در اقدامی ماندگار و خداپسندانه با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌های ویژه ای مثل قصه گویی، خلاقیت، نقاشی و اوریگامی در کتابخانه های عمومی استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: برگزاری ۸۰ نشست کتابخوان از جمله ۵۴ نشست کتابخوان مدرسه‌ای، ۱۴ نشست کتابخوان تخصصی و هفت نشست کتابخوان اختصاصی از جمله این برنامه‌ها است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری ۵۵ برنامه مسابقه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه ها خبر داد و افزود: ۱۶ جلسه نقد کتاب، ۳۰ کارگاه آموزشی و ۱۱ جلسه با همکاری محافل ادبی از دیگر برنامه‌های ویژه هفته کتاب در استان است.

صادقی از برگزاری ۷۲۰ برنامه فرهنگی و ترویجی به مناست هفته کتاب در زنجان خبر داد.

کد خبر 5349349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha