۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۱۳

سی.بی.اس فاش کرد؛

ابعاد جدید از تلاش آمریکا برای کوچک‌نمایی تبعات حمله به عین‌الاسد

ابعاد جدید از تلاش آمریکا برای کوچک‌نمایی تبعات حمله به عین‌الاسد

یک شبکه آمریکایی فاش کرد که نظامیان آمریکایی برای بی اهمیت جلوه دادن خسارات ناشی از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد تحت فشار شدیدی بوده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تحقیق انجام گرفته از سوی شبکه سی. بی. اس، از ابعاد جدیدی از تلاش آمریکا برای کوچک نمایی تبعات حمله ایران به پایگاه عین الاسد رونمایی کرد- عملیاتی که در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ در انتقام از شهادت سردار قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های سنتکام، انجام شد.

این تحقیق نشان می‌دهد که ده‌ها نفر از کسانی که به واسطه این حمله زخمی شده یا درگیر آسیب‌های مغزی هستند، از دریافت نشان شجاعت و خدمات پزشکی بعد از آن محروم شده‌اند (تا به این ترتیب میزان خسارت انسانی اندک جلوه داده شود).

به نوشته سی. بی. اس، ایران عین‌الاسد را با ۱۱ کلاهک جنگی که هر کدام ۱۶۰۰ پوند وزن داشت، هدف قرار داد و این حمله موشکی از بزرگ‌ترین حملات به نیروهای آمریکایی در تاریخ محسوب می‌شود.

گفته می‌شود که دست کم ۵۶ نیروی آمریکایی در این حادثه صدمات جبران ناپذیر مغزی دیده‌اند؛ اما فقط ۲۳ نفر از آنها واجد دریافت خدمات ویژه شناخته شدند.

تلاش برای کوچک نمایی حمله ایران از همان ابتدا به طور عامدانه انجام شد تا آنجا که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا یک هفته بعد از این ماجرا مدعی شده بود که آنها فقط سردرد جزئی دارند و مسئله جدی در میان نیست!

کد خبر 5349471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha