۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

شرایط بازگشایی کتابخانه‌های عمومی استان سمنان وجود ندارد

شرایط بازگشایی کتابخانه‌های عمومی استان سمنان وجود ندارد

سمنان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا متاسفانه هنوز شرایط بازگشایی کتابخانه‌ها به روی عموم وجود ندارد اما برنامه‌های مجازی کتابخوانی برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طاهریان ظهر آدینه در آغاز هفته کتابخوانی به مناسبت سالروز ارتحال علامه طباطبایی و در جمع خبرنگاران در حاشیه نماز جمعه سمنان با بیان اینکه متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان امکان حضور عموم در کتابخانه‌های عمومی میسر نیست، تاکید کرد: در شهرستان‌هایی که شرایط قرمز کرونایی ندارند به تدریج سعی می‌کنیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط حضور مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ترویجی و کتابخوانی در مدت کرونا در فضای مجازی به خصوص برای نوجوانان به اجرا در آمده است، تاکید کرد: در هفته کتابخوانی نیز برنامه‌های متنوعی مانند برگزاری محفل ادبی، رونمایی کتاب و نشست کتاب‌خوان نویسندگان استان سمنان را برگزار کنیم.

عضویت رایگان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان درباره برنامه متنوع فرهنگی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیان کرد: در نخستین روز از این هفته گلباران مزار شهدا با حضور مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود همچنین برنامه افتتاح کتابخانه عمومی جزن در دستور کار قرار دارد.

طاهریان از دیدار مسئولان کتابخانه های عمومی و کتابداران با ائمه جمعه نیز خبر داد و تاکید کرد: افتتاح بخش نابینایان کتابخانه مرکزی سمنان از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی است همچنین یک باب کتابخانه روستایی در دزج شاهرود در این ایام بهره برداری می‌شود.

وی در خاتمه گفت: طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان از ٢٢ آبان تا ٢٢ اسفند برای کمک به منابع کتابخانه‌ای اجرا می‌شود تا بتوانیم در تهیه کتاب برای ۷۰ کتابخانه استان سمنان نیز برنامه خوبی داشته باشیم همچنین عضویت رایگان کتابخانه عمومی از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی است.

کد خبر 5349721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha