۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۴۶

با تاکید بر اجرای کامل برجام؛

روسیه: در نشست آتی وین خواستار لغو تحریم های ایران خواهیم شد

روسیه: در نشست آتی وین خواستار لغو تحریم های ایران خواهیم شد

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی گفت که مسکو در نشست آتی مذاکرات وین که قرار است ۲۹ نوامبر از سر گرفته شود اجرای کامل برجام و لغو تحریم های ایران را خواستار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو در نشست آتی مذاکرات وین در تاریخ ۲۹ نوامبر آینده (۸ آذر) اجرای کامل برجام و لغو تحریم‌های ایران را خواستار خواهد شد.

«سرگی لاوروف» همچنین از بررسی احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام در نشست وزارتی روسیه و فرانسه در چارچوب ۲+۲ در پاریس طی روز جمعه خبر داد.

لاوروف گفت: ما برای تعامل سازنده بیشتر دورنمای خوبی داریم به گونه‌ای که قرار است روز ۲۹ نوامبر مذاکرات بین طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل موضوع برنامه هسته‌ای ایران ازسر گرفته شود.

وی تاکید کرد: ما ازسرگیری اجرای کامل توافقاتی را که در سال ۲۰۱۵ در چارچوب این سند به دست آمده بود خواستار خواهیم شد. بالطبع این امر شامل بازگشت ایالات متحده به اجرای تعهدات خود از جمله لغو تحریم‌های اعمالی در حوزه‌ هسته‌ای می‌شود.

کد خبر 5350066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایران DE ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      1 2
      " لغو تحریم های ایران" امریست بدیهی ولی اجرای "کامل" برجام به چه معنیست؟ چرا ایران باید بخاطر زیر میز زدن یکطرفه آمریکا بدون واکنشی عملی دیگر شرکت کنندگان، این همه ضرر را متحمل شود؟ این ضرر باید سرشکن شود: ایران میتواند حق غنی سازی ۶۰٪ برای پیشران ها را داشته باشد، ادامه دارد ...
    • ایران DE ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      1 2
      ... ضرر مالی ایران پرداخت شود، مکانیسم ماشه نفی شود و ضمانت اجرائی برجام تامین شود.
    • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      0 5
      روحرف مسلمان نمی شود حساب کنی وای به وعده کمونیست ها
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      0 0
      خسته نباشی ولی چون میدونی که نظرات شما را فبول نخواهند کرد و ابن وصعیت به نفع اقتصادی و نظامی روسیه است دوست داری این نطریه رابدهی ولی مشکل کشور ایران ایا با برنامه های شما حل خواهد شد اقایان روس و شطرنج باز حرفه ایی به ما هم تاکتیک کیش و مات را یاد بده تا ازکیش تحریم خارج شویم