منابع مصری خبر دادند؛

دیدار رئیس سازمان اطلاعات سوریه با همتای سعودی

دیدار رئیس سازمان اطلاعات سوریه با همتای سعودی

رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی در تحولی بی سابقه طی ۱۰ سال گذشته با همتای سوری خود در قاهره دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، منابع خبری مصری با انتشار تصاویری از دیدار «حسام لوقا» رئیس سازمان اطلاعات سوریه و «خالد الحمیدان» همتای سعودی او در حاشیه کنفرانس اطلاعاتی کشورهای عربی در قاهره خبر دادند.

در این کنفرانس که در نوع خود بی سابقه به شمار می‌رود و از روز نهم ماه نوامبر در قاهره آغاز شده است. عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به صورت مجازی حضور داشت و رؤسای نهادهای اطلاعاتی چند کشور عربی سخنرانی کرده و به بیان دیدگاه‌های خود درباره تحولات منطقه‌ای و جهانی پرداختند.

پس از آنکه بیش از ۱۰ سال روابط دیپلماتیک و اقتصادی بین سوریه و برخی از کشورهای عربی متوقف شده بود، اخیراً برخی کشورهای عربی روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با سوریه را به تدریج از سرگرفتند.

دولت سوریه اکنون بعد از یک چالش ۱۰ ساله تقریباً به یک ثبات رسیده و توانسته است در برابر گروه های تکفیری و تروریستی به پیروزی های خوبی دست پیدا کند و بخش اعظم سوریه را تحت حاکمیت خود قرار دهد، این تثبیت نظام سیاسی در سوریه باعث شده که برخی از کشورهای عربی تلاش کنند که به نوعی بار دیگر به دولت مستقر در سوریه نزدیک شده و روابط خود را با این کشور ترمیم کنند. سفر عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات به سوریه طی چند روز گذشته در همین راستا انجام شده است.

کد خبر 5350607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha