۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۳۲

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

مردم قشم زیر چرخ توسعه له نشوند

مردم قشم زیر چرخ توسعه له نشوند

قشم-مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: باید مراقب باشیم مردم قشم زیر چرخ توسعه له نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمد عصر شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فعال کردن سرمایه گذاران را از ماموریت های مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم اعلام کرد و اظهار کرد: این منطقه رشد نخواهد کرد مگر اینکه سرمایه گذاران قشم رشد کنند، ولی باید درهمه حال مراقب باشیم که به نام توسعه و رشد اقتصادی، مردم این جزیره زیر چرخ توسعه له نشوند.

وی بر ضرورت حفظ فرهنگ بومیان این جزیره تاکید کرد و افزود: ما باید کاری کنیم که گردشگران از این فرهنگ تاثیر بپذیرند نه اینکه فرهنگ آنها به فرهنگ بومیان غلبه کند.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی با تشکر از خدمات علی درویش پور مدیرعامل سابق سازمان منطقه ازاد قشم، این تغییر و تحول را در راستای تغییر سمت و سوی حرکت مناطق آزاد و به نفع مردم جزیره ارزیابی کرد و گفت: از ظرفیت و توانمندی وی درجای مناسب استفاده خواهد شد.

محمد با برشمردن تخصص، تجارب و سوابق اجرایی افشار فتح الهی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، دیپلماسی اقتصادی را نقطه اوج توانمندی وی خواند و روحیه انقلابی و جهادی او را مکمل توانمندی های وی دانست.

جزیره قشم به حیاط خلوت و محلی برای پر کردن جیب‌ها تبدیل شده بود

وی با انتقاد از تبدیل شدن مناطق آزاد کشور به حیاط خلوت برخی دولتمردان تصریح کرد: من متاسف هستم که گوهر ارزشمندی مانند جزیره قشم به حیاط خلوت و پرکردن جیب برخی ها تبدیل شده باشد و من از امروز اعلام می کنم که مناطق آزاد در کشور به حیاط خلوت مردم تبدیل خواهد شد.

اخذ عوارض تردد از قشموندان در اسکله‌های لافت و پهل ممنوع شود

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی از وجود مشکلاتی مانند آب و برق و سوخت در جزیره قشم اظهار شرمندگی کرد و گفت: گرچه شرایط تحریم محدودیت هایی را برای ما تحمیل کرده است ولی ما تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا این مشکلات و به خصوص مشکل معیشت مردم این جزیره حل شود و در نخستین گام مدیرعامل جدید منطقه برنامه ریزی کنند تا آخر این ماه جاری، اخذ عوارض تردد قشموندان در اسکله های لافت و پهل ممنوع شود.

استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی اولویت‌ منطقه آزاد قشم است

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم اظهار کرد: مزیت و سرمایه اصلی این منطقه فرهنگ غنی، تمدن کهن و مردم اصیل و نجیب جزیره است.

استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی اولویت‌ منطقه آزاد قشم است

وی تصریح کرد: تغییر رویکرد دیپلماسی اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم برای تبدیل شدن قشم به هاب انرژی منطقه، تغییر رویکرد اقتصادی از محلی گرایی به منطقه گرایی و فرامنطقه ای و بهره گیری از ابزارهای تامین مالی نوین از اولویت های ویژه این سازمان خواهد بود.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم ابراز داشت: افزایش اعتماد بین مردم و سازمان منطقه آزاد قشم، تحقق اقتصاد دریامحور، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و کوتاه کردن فرایند صدورمجوزها با هدف مبارزه با فساد از دیگر برنامه‌های من در منطقه آزاد قشم است.

فتح اللهی تصریح کرد: منطقه آزاد قشم در میان مناطق آزاد کشور شرایط ویژه و موقعیت ژئوپولتیکی خاصی دارد که متفاوت از سایر مناطق آزاد است و امید است که در ریل گذاری جدید، حرکت این منطقه در مسیر درستی هدایت شود.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم تحقق همه این برنامه ها را منوط به همدلی و هماهنگی همه مسئولان دستگاه های اجرایی و بزرگان و شیوخ جزیره و جوامع محلی با سازمان منطقه آزاد دانست و تشریح کرد: همه برنامه ها با قید زمان در اختیار عموم قرار خواهد گرفت تا همه بتوانند با نقد و بررسی این برنامه ها و ارائه پیشنهادات و ابتکارات خود درساختن جزیره ای زیبا و توسعه یافته با سازمان مشارکت کنند.

کد خبر 5350864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha